Σάββατο 28 Ιουλίου 2012

Ύλη Εξεταστικής Σεπτεμβρίου για το Π.Τ.Δ.Ε


 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ. ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ (Υποχρεωτικό)
Παπαντωνάκης


                                                                  
                           Εξεταστέα  ύλη
Α΄   Θεωρία    
1.  Είδη κειμένων της Παιδικής Λογοτεχνίας. Σημειώσεις  (σελ. 1-36).
2.  Από το βιβλίο «Γεώργιος. Δ. Παπαντωνάκης ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΓΙΑ  ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ» οι σελίδες:
ü 23-30: ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
ü 37-120: ολόκληρα τα κεφάλαια  Η ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΒΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΔΟΜΙΣΜΟΣ.  
ü 130-134: 2. Ψυχαναλυτική προσέγγιση προσανατολισμένη στο συγγραφέα και 3. Ψυχαναλυτική προσέγγιση προσανατολισμένη στα κείμενα.
ü 138-141: Ψυχαναλυτική θεωρία και λογοτεχνική προσέγγιση (αρχή υποενότητας έως … σελ. 141: …ο θρίαμβος του καλού κατά του κακού) και
ü 396 (Ενότητα 4.3 Αφηγηματικά επίπεδα: Κριτήριο πρώτο: Η πράξη της αφήγησης) έως 403 (όχι η ενότητα 4.3.3. «Αντίσταση του αφηγητή στην ιστορία).
    3. Οι  σημειώσεις που κρατούσατε την ώρα των παραδόσεων (πολύ
    καλά).

Β΄  Κείμενα που διδάσκονται:  
1. Άλκη Ζέη. Μωβ ομπρέλα. Αθήνα: Κέδρος/Μεταίχμιο (οποιαδήποτε χρονολογία έκδοσης)
2. Νίτσα Τζώρτζογλου. Εδώ Σελήνη. Αθήνα: Κέδρος (οποιαδήποτε χρονολογία έκδοσης)
3. Μάνος Κοντολέων. Δομήνικος. Αθήνα: Πατάκης (οποιαδήποτε χρονολογία έκδοσης)
4. Μάνος Κοντολέων. Ο αδελφός της Ασπασίας. Αθήνα: Πατάκης (οποιαδήποτε χρονολογία έκδοσης)
5. Baum: Ο μάγος του Οζ. (οποιαδήποτε καλή έκδοση –όχι διασκευή-)
6. Tο παραμύθι  Κοκκινοσκουφίτσα (Υπάρχει στο University Press).
ΜΑΘΗΜΑ: 
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ & ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ(Επιλογής)
Παπαντωνάκης (προφορικές  εξετάσεις)
         Εξεταστέα  ύλη
2. Για όσους έχουν επιλέξει την πρώτη επιλογή (Εύδοξος).
 Α΄   Θεωρία
1.    Λογοτεχνία και Παιδική Λογοτεχνία (Σημειώσεις με ίδιο τίτλο στην ιστοσελίδα μου, ανεξάρτητα από την ημερομηνία που αναφέρεται στην πρώτη σελίδα. Υπάρχουν και στο University Press. Πολύ καλά οι πιο σημαντικές χρονολογίες. Από τις σημειώσεις οι σελίδες
ü 1-32: ( περί φαντασίας και περί γλώσσας),
ü 33-44. Περιληπτικά. Μόνο τα bold.
ü 46-49: Περιέχει στοιχεία από κεφάλαια από το βιβλίο από όπου καθορίζεται κατωτέρω η ύλη (Δείτε αντίστοιχες σελίδες από το βιβλίο).
ü 49-57: αποτελούν εξεταστέα ύλη. 
2.  Από το βιβλίο Παπαντωνάκης, Γεώργιος & Κωτόπουλος Τριαντάφυλλος. ΣΚΗΝΙΚΟ-ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ-ΠΛΟΚΗ. Διαβάζοντας λογοτεχνικά κείμενα για παιδιά και νέους. Αθήνα: Ίων 2011, οι  υποενότητες/σελίδες:
Κεφάλαιο πρώτο: Το  σκηνικό ως λογοτεχνική συνιστώσα :
ü Σελ…19-30: Ο χώρος ως συνθετικό σκηνογραφίας στη λογοτεχνία- Χώρος και κίνηση-Χώρος και μυθοπλαστικός χαρακτήρας- Αστική και φυσική τοπιογραφία -κοινωνικός χώρος-Ο χρόνος ως αναγκαίο συστατικό της σκηνογραφίας-Τύποι της χρονικής διάστασης του σκηνικού.. 
ü Σελ. 47-51: Τύποι σκηνικού- Μεταβολή του σκηνικού.
ü Σελ. 52-67:  Ολόκληρη η ενότητα. Λειτουργίες του σκηνικού.
Κεφάλαιο 2ο: Χαρακτήρες: αναγκαία συνθήκη για την υπόσταση κειμένου & ιστορίας
ü Σελ. 71-91: Γενικά-Ο μυθοπλαστικός χαρακτήρας ως άνθρωπος της διπλανής πόρτας-Ο λογοτεχνικός χαρακτήρας ως κειμενική κατασκευή-Ο λογοτεχνικός χαρακτήρας ανάμεσα στον «άνθρωπο της διπλανής πόρτας» και στη «λεκτική κειμενική κατασκευή»
ü Σελ. 114-120:  Η αναζήτηση του πρωταγωνιστή.
ü  Σελ.131-143: Τύποι «χαρακτήρων (Όχι η υποενότητα 16). Στερεοτυπικοί χαρακτήρες- Αντίθετοι ή κατ’ αντίστιξη χαρακτήρες-Σφαιρικοί ή πλήρως αναπτυγμένοι χαρακτήρες-Η δυναμική των χαρακτήρων: δυναμικός+στατικός χαρακτήρας).
Κεφάλαιο  τρίτο: Πλοκή: μια συνθήκη αναγκαιότατη για την εξέλιξη της ιστορίας
ü Σελ. 146-157: Ορίζοντας την πλοκή (τους βασικούς ορισμούς μόνο)- Δομικά σχήματα πλοκής.
ü Σελ. 162-166: Τύποι πλοκής: προοδευτική και επεισοδιακή πλοκή.
ü Σελ. 170-182:  Τα συνθετικά στοιχεία της πλοκής:  Συγκρούσεις: Ο ήρωας  συγκρούεται με τον εαυτό του-Ο ήρωας  συγκρούεται με άλλο πρόσωπο-Ο ήρωας  συγκρούεται με την κοινωνία-Ο ήρωας  συγκρούεται με τη φύση-Ο ήρωας  συγκρούεται με το Θεό- H  δράση: Συστατικά στοιχεία της δράσης: Τυπολογία του σασπένς: υποενότητες: 6.1.1.  έως και 6.1.1.3. «Σασπένς του ποιος…» .
ü Από τις σελ. 182-190 ονομαστικά οι με bold υποενότητες.

3. Οι  σημειώσεις που κρατούσατε την ώρα των παραδόσεων.
2. Για όσους έχουν επιλέξει τη δεύτερη επιλογή από το Εύδοξος.
1.  Λογοτεχνία και Παιδική Λογοτεχνία (Σημειώσεις με ίδιο τίτλο στην ιστοσελίδα μου, ανεξάρτητα από την ημερομηνία που αναφέρεται στην πρώτη σελίδα. Υπάρχουν και στο University Press. Πολύ καλά οι πιο σημαντικές χρονολογίες. Από τις σημειώσεις οι σελίδες
ü 1-32: ( περί φαντασίας και περί γλώσσας),
ü 33-44. Περιληπτικά. Μόνο τα bold.
ü 46-49: κεφάλαια από το βιβλίο από όπου καθορίζεται κατωτέρω η ύλη)
ü 49-57: αποτελούν εξεταστέα ύλη. 
2. Από το βιβλίο  «Παπαρούση Μαρία ΣΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ. ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ 19ου ΚΑΙ ΤΟΥ 20ου  ΑΙΩΝΑ», οι σελίδες: 43-71 («Αφήγηση σε δεύτερο πρόσωπο. Μια ιδιαίτερη μορφή εσωτερικού μονολόγου. Η περίπτωση του μυθιστορήματος του Στρατή Τσίρκα Η Λέσχη»).
3.   Οι  σημειώσεις που κρατούσατε την ώρα των παραδόσεων.

Β.΄     Κείμενα
1. Ζωή Βαλάση. Επανάσταση ονείρων. Αθήνα: Πατάκης. (Οποιαδήποτε χρονολογία έκδοσης).
2. Πόλυ Δαμιανού-Παπαδοπούλου. Η απαγωγή του Γκάπι. Αθήνα: Άγκυρα, 2010.
3. Βασίλης Παπαθεοδώρου. Οι Εννέα Καίσαρες. Αθήνα: Καστανιώτης. (Οποιαδήποτε χρονολογία έκδοσης).

ΜΑΘΗΜΑ:  ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ 
Οι εξετάσεις είναι προφορικές (Γραφείο διδάσκοντος)
Διδάσκων:Παπαντωνάκης
Α΄   Θεωρία    
Α1. Από το βιβλίο: Γ.Δ. Παπαντωνάκης. Εισαγωγή στο ελληνικό παιδικό μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας. Αθήνα: Κέδρος 2001, οι σελίδες:
1.  15- 65

Α2. Από τα ηλεκτρονικά περιοδικά Κείμενα (Πανεπιστημίου Θεσσαλίας) και Παιδαγωγικά Ρεύματα (Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αιγαίου) αντίστοιχα τα κείμενα  Γεώργιος Παπαντωνάκης «Ο παιδαγωγικός χαρακτήρας των κειμένων επιστημονικής φαντασίας. Σκέψεις με αφορμή αναγνώσεις ελληνικών κειμένων επιστημονικής φαντασίας», τεύχος 3 (http://keimena.ece.uth.gr/) και Γεώργιος Παπαντωνάκης «Ελληνική παιδική λογοτεχνία επιστημονικής φαντασίας: Από την αποικιοκρατία και στην απολυταρχία στη δημοκρατική διαπαιδαγώγηση των παιδιών», τεύχος 1 (http://www.rhodes.aegean.gr/ptde/revmata/) και η μελέτη «Δυστοπία και Ουτοπία και ελληνική επιστημονική φαντασία», η οποία σας έχει σταλεί με email. Υπάρχει στο University press.


Β) Κείμενα:
1, Μαυροκεφάλου Λιλή. Το Άλλο. Αθήνα: Κέδρος.
2. Σίνου Κίρα . Το μεγάλο πείραμα. Αθήνα: Κέδρος.
3. Παπαθεοδώρου Βασίλειος. Χνότα στο τζάμι. Αθήνα: Κέδρος. 2008.
4. Βερέττας Μάριος. Εισβολή στη Μυρμηγκάνα. Αθήνα: Μάριος Βερέττας.  (προαιρετικό).

Διευκρίνιση: Εάν έχει εξαντληθεί το Άλλο της Μαυροκεφάλου, τα άρθρα τα οποία περιλαμβάνονται στην εξεταστέα ύλη (αλλά και το ίδιο το βιβλίο) παρέχουν αρκετά αναλυτική εικόνα του μυθιστορήματος.

ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΠΑΠΑΝΤΩΝΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
ΜΑΘΗΜΑ: ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ 
Οι εξετάσεις είναι προφορικές (Γραφείο του διδάσκοντος).

 Α΄   Θεωρία
Α1. Γιάννη Ρίτσου: Βιογραφικά (αυτά που σας έχουν δοθεί. Υπάρχουν και στο University Press).
Α2. Από το βιβλίο: Γ.Δ. Παπαντωνάκης. Εισαγωγή στην παιδική ποίηση του Γιάννη Ρίτσου. Αθήνα: Οδυσσέας 2008,  οι σελίδες: 11– 128.

Β.  Όσοι έχουν επιλέξει τη δεύτερη επιλογή
Β1. Γιάννη Ρίτσου: Βιογραφικά (αυτά που σας έχουν δοθεί. Υπάρχουν και στο University Press).
Β2. Από το βιβλίο: Ανδρέας Καρακίτσιος Ποίηση για παιδιά και νέους. Θεσσαλονίκη: Ζυγός, 2008, οι σελίδες 25-73.

  
Β) Κείμενα:
 Τα λογοτεχνικά κείμενα που έχουν οριστεί από την έναρξη της ακαδημαϊκού έτους :
       α) Λίτσα Ψαραύτη. Όνειρα από μετάξι. Αθήνα: Πατάκης.
       β) Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου. Σπίτι για πέντε. Αθήνα: Πατάκης.
      ε) Βασίλης Παπαθεοδώρου: Το μήνυμα. Αθήνα: Καστανιώτης 2009.

Ύλη Εξετάσεων Σεπτέμβριος 2012, στο μάθημα "Εισαγωγή στο Γραμματισμό" (Ε. Σκούρτου)


Ελένη Σκούρτου
Μάθημα: Εισαγωγή στο Γραμματισμό για φοιτητές / φοιτήτριες ΠΤΔΕ & ΤΕΠΑΕΣ, Α’ εξέμηνο 2011-2012
Επαναληπτικές Εξετάσεις Σεπτεμβρίου 2012
Οι  εξετάσεις του Σεπτεμβρίου 2012 θ είναι γραπτές για όλους/όλες, ανεξαρτήτως:
  • εξαμήνου φοίτησης (δηλαδή ανεξάρτητα αν είναι τελειόφοιτοι ή όχι),
  • τρόπου εισαγωγής (δηλαδή ανεξάρτητα αν έχουν εισαχτεί στο πανεπιστήμιο μέσω πανελλαδικών ή κατατακτηρίων εξετάσεων) και
  • τμήματος (δηλαδή ισχύει η ίδια ακριβώς ύλη για φοιτητές/τριες ΠΤΔΕ & ΤΕΠΑΕΣ).
Η ύλη είναι ολόκληρο το κείμενο του BRUNER, Jerome (2004): Δημιουργώντας Ιστορίες, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα
Το κείμενο είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του μαθήματος στην ενότητα «Αρχεία» σε τρία μέρη (Part I, Part II, Part III)
 Οι ερωτήσεις στις εξετάσεις είναι, όπως πάντα, ερωτήσεις κρίσεως με επίκεντρο τη σημασία του κειμένου αυτού για τη χρησιμότητα των ιστοριών και τις αφήγησης στην κατανόηση του εαυτού μας και στην αποτελεσματικότητα της παιδαγωγικής ενασχόλησης με μαθητές και νήπια.

Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΟΝ 20ό ΑΙΩΝΑ -ΡΩΜΑΝΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Παράδοση εργασιών



ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ
(Φιοραβάντες)
Εργασία για έναν καλλιτέχνη μετά την αναγέννηση και το βιβλίο του

ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
 (Φιοραβάντες)

Εργασία για έναν καλλιτέχνη μετά την αναγέννηση και το βιβλίο του

ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: (Φιοραβάντες)
Το βιβλίο του Κ. Φιοραβάντες και μία εργασία για έναν καλλιτέχνη πάνω στην οποία θα εξεταστείτε κατά την προφορική εξέταση .

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ : (Φιοραβάντες)
Το βιβλίο του Κ. Φιοραβάντες και μία εργασία για έναν καλλιτέχνη πάνω στην οποία θα εξεταστείτε κατά την προφορική εξέταση

ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ: (Κόκκινος)
1.Από το βιβλίο: Ιστορική Κουλτούρα &Συνείδηση, έως τη σελίδα 40.
2.Από το βιβλίο: Πρίσματα Ευρωπαϊκής Ιστορίας, κεφάλαια Α΄ και Β΄ (και υποσημειώσεις).
3.«Χρονολόγιο των Σημαντικότερων Γεγονότων της 4.Φάκελος μαθήματος (φωτοτυπίες).
Σημειώσεις ή φωτοτυπίες που έχουν διανεμηθεί στη διάρκεια των παραδόσεων του μαθήματος.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (Τσαμπαρλή)

 Σημειωσεις στο βιβλιοπωλειο απεναντι από καμειρος και σημειωσεις μαθηματος


ΜΟΝΤΕΛΑ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ
(Τσαμπαρλή)

Σημειωσεις στο βιβλιοπωλειο απεναντι από καμειρος και σημειωσεις μαθηματος

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ, ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:
σημειώσεις μαθήματος (βρίσκονται αναρτημένες στο site)
-->   Τσολακίδης Κωνσταντίνος--à Αρχεία Μαθήματος 

Έχει 4 θεματικές  ενότητες : blog,excel,word,powerpoint

Εισαγωγή στην πληροφορική (Τσολακίδης)

Σημειώσεις στο site του παιδαγωγικου.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ- ΣΟΦΟΣ ΑΛΙΒΙΖΟΣ

Σημειωσεις από το site του και σημειωσεις μαθηματος

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ- ΚΙΜΟΥΡΤΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
 Α. Από το βιβλίο:
Green, Andy, Εκπαίδευση και Συγκρότηση του Κράτους. Η ανάδυση των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Αγγλία, στη Γαλλία και στις ΗΠΑ, Επιστημονική Επιμέλεια: Π.Κιμουρτζής, Εισαγωγή-Μετάφραση: Π.Κιμουρτζής & Γλ. Μανιώτη, Gutenberg, Αθήνα 2010. 
τα κεφάλαια (1, 2, 4, 5 & 6):
1. Η ανομοιογενής ανάπτυξη των εθνικών συστημάτων εκπαίδευσης
2. Οι κοινωνικές καταβολές των εθνικών συστημάτων εκπαίδευσης
4. Εκπαίδευση και κρατισμός στην ηπειρωτική Ευρώπη
5. Η περίπτωση των ΗΠΑ: εκπαίδευση, εθνότητα και αποκεντρωτικό κράτος
6. Η αγγλική εκπαίδευση και το φιλελεύθερο κράτος 
Β. Οι Σημειώσεις για το μάθημα διατίθενται από το φωτοαντιγραφικό κατάστημα University Press                                              :

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Α΄  ΜΕΡΟΣ

====================================================
1. Χαραλάμπους, Δημήτρης Φ., «Εκπαιδευτική Πολιτική», σ. 228-232.  
2. Σταμέλος, Γιώργος, Εκπαιδευτική Πολιτική, Εκδόσεις Διόνικος ,Αθήνα 2009, σ. 21-44 & 45-68.
[Τα κεφάλαια 1 & 2 (1. «Ιστορική ανάπτυξη της Εκπαιδευτικής Πολιτικής, διεθνώς και στην Ελλάδα: μία ανάγνωση ως τη δεκαετία του ΄80» & 2. «Η Εκπαιδευτική Πολιτική διεθνώς και στην Ελλάδα: τα τελευταία χρόνια, μία ανάγνωση»]
Β΄  ΜΕΡΟΣ
======================================================
3. Σταμέλος, Γιώργος – Βασιλόπουλος, Ανδρέας, Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική. Συγκρότηση, Θεματολογία, Μεθοδολογία υλοποίησης, Επιδράσεις στην ελληνική εκπαίδευση και κατάρτιση, Μεταίχμιο, Αθήνα 2004, σ. 45-147.
7. Κλάδης, Διονύσης, "Η Κοινωνική Διάσταση της διαδικασίας της Μπολόνια και η πορεία από την Μπολόνια στην Πράγα και από την Πράγα στο Βερολίνο", στο: Γράβαρης, Διονύσης Ν. – Παπαδάκης, Νίκος, Εκπαίδευση και Εκπαιδευτική Πολιτική. Μεταξύ κράτους και αγοράς, Σαββάλας, Αθήνα 2005, σ. 177-184.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ -ΚΑΡΑΜΟΥΖΗΣ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ

Παρουσιαση εργασιας
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ-ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ: Φωκίδης

Εργασία σε λογισμικό που δίνει ο καθηγητής και εξέταση πάνω σε αυτή.

ΕΠΙΛΥΣΗ  ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ : Κιουλάφας

Σημειώσεις μαθήματος

ΑΓΓΛΙΚΑ Ι: Πολεμικού : Σημειώσεις Μαθήματος
ΑΓΓΛΙΚΑ ΙΙΙ : Πολεμικού : Σημειώσεις Μαθήματος 


ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΔΥΣΛΕΞΙΑ: 
Τσεσμελή
Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμα το βιβλίο του Πόρποδα, Κ.Δ.(2002).
1. Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.
2. Μία ενότητα γραπτών σημειώσεων που διανέμονται στο University Press.
3. Bιβλίο: Πόρποδας, Κ.Δ.(2002).Ανάγνωση. Πάτρα (αυτοέκδοση).
Κεφ.1.1.(1.1.1.-1.1.2.), 1.2. (1.2.1-1.2.3.), 2.2. (2.2.1-2.2.5), 4, 5, 7, 8, 9.
Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμα το βιβλίο της Παντελιάδου, Σ.(2000).
1.  Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.
2. Mία ενότητα γραπτών σημειώσεων που διανέμονται στο University Press.
3. Bιβλίο:Παντελιάδου, Σ. (2000).Μαθησιακές Δυσκολίες και Εκπαιδευτική πράξη. Τί & Γιατί; Αθήνα: Eλληνικά Γράμματα.
Κεφ. 1, 2, 3, 5, 6, 8, 11.

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ:
Λιαράκου
Σημειώσεις Μαθήματος και Βιβλίο «Γη ,ένας μικρός εύθραστος πλανήτης»

Η ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΕΙΟΥ ΜΥΘΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ : Κατσαδώρος
- Γ. Μ. Παράσογλου (επιμέλεια), Ανδρόνικος Νούκιος - Γεώργιος Αιτωλός, Αισώπου μύθοι: Οι πρώτες νεοελληνικές μεταφράσεις, Εκδόσεις Εστία, Αθήνα 1993, σσ. 13-24 («Εισαγωγή»).
- Θεόδωρος Γ. Μαυρόπουλος (εισαγωγή, μετάφραση, σχόλια), Αισώπειοι Μύθοι, Εκδόσεις Ζήτρος, Αθήνα 2005, σσ. 11-30 («Εισαγωγή»).
- Σημειώσεις μαθήματος. (Λαμβάνονται από University Press. Περιλαμβάνονται οι εισαγωγές των παραπάνω εγχειριδίων.)
- Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.

ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ -ΔΑΡΡΑ ΜΑΡΙΑ

Από το βιβλίο του Η.  Ματσαγγούρα  (2006) με τίτλο «Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας, Η Σχολική   Τάξη, Χώρος-Ομάδα-Πειθαρχία-Μέθοδος»,Εκδόσεις Γρηγόρη, Αθήνα , οι παρακάτω σελίδες:27-55,104-124,131-154,171-214,223-264,271-311,317-343,347-379,385-433.


ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ : Δάρρα
α.Για τους φοιτητές που έχουν επιλέξει το βιβλίο του Π. Διαμαντόπουλου (2002) με τίτλο «Σχολική Παιδαγωγική –Θεωρία του Σχολείου»,Εκδόσεις Παπαζήση, Τόμος Α΄, Αθήνα, οι παρακάτω σελίδες:
33-41,105-131,133-148,187-195,215-235,237-257,273-289,291-312,313-334.
β.Για τους φοιτητές που έχουν επιλέξει το βιβλίο του Ι. Πυργιωτάκη (2011) με τίτλο «Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη»,1η Έκδοση, Εκδόσεις Πεδίο ,Αθήνα, ,οι παρακάτω σελίδες:59-77,216-225,257-313,336-343,347-395,417-468.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ- ΤΣΕΣΜΕΛΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
 1. Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.
2. Περίγραμμα μαθήματος (University Press).
3. Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμμα το βιβλιο: Χατζηχρήστου, Χ. Γ. (2011). Σχολική Ψυχολογία. Αθήνα: Τυπωθήτω.
Κεφ. 1, 4 (υποκεφάλαια 1, 2.1, 4, 5,6,7,8), 5, 6 (υποκεφάλαια 1, 2, 3, 5, 6, 8), 7, 10, 12
Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμμα το βιβλίο
Νικολόπουλου, Δ.Σ. (2008). Σχολική Ψυχολογία. Εφαρμογές στο σχολικό περιβάλλον. Αθήνα: Tόπος. Όλα τα κεφάλαια.

EΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΤΣΕΣΜΕΛΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
1. Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.
2. Περίγραμμα μαθήματος (University Press).
3. Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμα το βιβλίο του Xρηστάκη, Κ. Γ. (2001 (2001). Προβλήματα συμπεριφοράς στη σχολική ηλικία. Αθήνα: Ατραπός. Κεφ. 1, 2, 4, 5, 6.
 Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμα το βιβλίο των Καλαντζή-Αζίζι, Α. & Ζαφειροπούλου, Μ. (2004). 
Προσαρμογή στο σχολείο. Πρόληψη και αντιμετώπιση δυσκολιών. Αθήνα: Eλληνικά Γράμματα. Κεφ. 2, 3, 7, 8, 9, 10, 11. 


ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΦΕ -ΣΚΟΥΜΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Σημειώσεις μαθήματος που βρίσκονται στο site του ΠΤΔΕ 
www.pre.aegean.gr-> Εργαστήρια Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών.

EΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ –ΚΙΟΥΛΑΦΑΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ

Σημειωσεις μαθηματος


ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ –ΚΛΑΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ

Σημειωσεις μαθηματος και σημειωσεις από το university press

 ΕΙΚΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΜΕΣΑ- ΦΩΚΙΔΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
 Παραδοση εργασιων


ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ-ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Σημειωσεις ταξης

ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ  ΚΑΖΟΥΛΛΗ  ΒΑΣΙΛΕΙΑ
Α. Από το βιβλίο:
Σκούρτου, Ε. (2011).  Η Διγλωσσία στο Σχολείο. Αθήνα: Gutenberg. 
Τα κεφάλαια 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 14, 15.
Κάθε κεφάλαιο συνδέεται με παραδείγματα ή δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια των μαθημάτων. 
Κεφάλαιο Πρώτο
Γλώσσες και Διγλωσσία στον Κόσμο
Δραστηριότητες:  (α) Δίγλωσσα κράτη (β) η Διγλωσσία στον τόπο μου
Κεφάλαιο Δεύτερο
Διγλωσσία, Γλωσσική Πολιτική και Σχολείο
Δραστηριότητα:  Ταινία «Όνειρα σε Άλλη Γλώσσα» της Λουκίας Ρικάκη http://www.youtube.com/watch?v=UiBzVyseWug
Κεφάλαιο Τρίτο
Η γλωσσική κοινότητα
Δραστηριότητες: “White Australia Policy”, “Aborigines”, “The Stolen Generation”
Κεφάλαιο Τέταρτο
Η γλώσσα στην επικράτειά της
Δραστηριότητα: Ταινία της Λουκίας Ρικάκη «Ο Άλλος»
Κεφάλαιο Πέμπτο
Γλωσσική Πολυμορφία και Γλωσσική Μετατόπιση
Ταινία, «Μη φοβάσαι, μίλα»
Κεφάλαιο Έκτο
Η Πολυμορφία της Μίας Γλώσσας
Η Κυπριακή «διάλεκτος» ;
Αντρέας Παπαπαύλου Καθηγητής Γλωσσολογίας και ψυχογλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου
Κεφάλαιο Έβδομο
Διγλωσσία: Μία Νέα Θεωρία σε Εξέλιξη
Bilingual Babies

Κεφάλαιο Ένατο
Πρώτη / Μητρική Γλώσσα

Κεφάλαιο Δέκατο Τέταρτο
Διγλωσσία και Μάθηση: Οι Αντίπαλες και οι Συμπληρωματικές Υποθέσεις
Υπόθεση 1: Η Μέγιστη Δυνατή Έκθεση στη Γλώσσα Στόχο / Χρόνος ανά Δραστηριότητα
Υπόθεση 2: Χωριστή Υποκείμενη Γλωσσική Ικανότητα / Κοινή Υποκείμενη Γλωσσική Ικανότητα
Υπόθεση 3: Η Αλληλεξάρτηση των Γλωσσών
Υπόθεση 4: Τα Οριακά Επίπεδα (Threshold Hypothesis)
Υπόθεση 5: Καθημερινή γλώσσα, ακαδημαϊκή γλώσσα, διακριτές γλωσσικές δεξιότητες
Υπόθεση 6: Ημιγλωσσία, μία υπόθεση υπό απόσυρση
Υπόθεση 7: Η υπόθεση της κατανοητής εισερχόμενης πληροφορίας
Υπόθεση 8: Ο γραμματισμός, οι γραμματισμοί και ο διγραμματισμός ή το συνεχές του (εγ)γραμματισμού σε δύο γλώσσες

Κεφάλαιο Δέκατο Πέμπτο
Πρόταση 3: Το πλαίσιο για την ανάπτυξη της ακαδημαϊκής γλώσσας

ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ :  (Αγγής) Το βιβλίο που έχει δώσει ο κ. Αγγής στο γραφείο του και ένα κεφάλαιο από το βιβλίο που έχουμε επιλέξει.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ :(Οικονομάκου)
Α.ΜΕΡΟΣ: ΘΕΩΡΙA:από το εγχειρίδιο:
Χρηστίδης, Α.Φ (επιμ.). 2001. Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός για τη Γλώσσα. Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Θεσσαλονίκη. 
1. Η γέννηση της γλώσσας. Θεοδωροπούλου Μαρία, σελ.22-26.
2. Η γλωσσική αλλαγή. Κική Νικοφορίδου, σελ. 40-44
3. Η νέα ελληνική γλώσσα και η ιστορία της. Α.Φ. Χριστίδης, σελ. 149-154. (περιληπτικά)
4. Γραμματικές της Νέας Ελληνικής. Γιώργος Παπαναστασίου, σελ. 185-188. (περιληπτικά)
5. Γραμματισμός. Βασιλική Μητσικοπούλου, σελ. 209-213.
6. Κειμενικοκεντρική προσέγγιση και γλωσσικό μάθημα. Τριανταφυλλιά Κωστούλη, σελ. 230-233.
7. Μαθησιακές δυσκολίες και σχολική αποτυχία. Γρηγόρης Αμπατζόγλου, σελ. 297- 300.
8. Το γλωσσικό λάθος, Μαρία Θεοδωροπούλου & Γιώργος Παπαναστασίου, σελ. 199-202.
9. Γλώσσα και Ορθογραφία, Γιώργος Παπαναστασίου, σελ. 194-8.
10. Γλωσσική Ποικιλία, Ρέα Δελβερούδη, σελ. 54-57
11. Γλώσσα των νέων, Ανδρουτσόπουλος Γιάννης, σελ. 108-113.
12. Η απόκτηση της γλώσσας, Δήμητρα Κατή, σελ. 27- 30. 
Σημειώσεις:
Α. ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: 1. Το αντικείμενο. 2. Οι κλάδοι.
Β. ΕΠΙΠΕΔΑ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ
Γ. ΚΟΜΒΙΚΕΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Συγχρονία και διαχρονία
Λόγος και ομιλία
Το Γλωσσικό Σημείο και τα χαρακτηριστικά του
Παραδειγματικές και Συνταγματικές σχέσεις
Γραμματικότητα
Η έννοια και τα είδη της γραμματικής

Δ. ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ.
1. Παραδοσιακή Γραμματική (ρυθμιστική)
2. Ιστορικοσυγκριτική γραμματική.
3. Γενετική- Μετασχηματιστική Γραμματική
4. Ευρωπαϊκός δομισμός: η δομολειτουργικη θεωρία
4.1. Η λειτουργική σύνταξη
4.2. Επικοινωνιακή θεώρηση: η έννοια της επικοινωνίας

Β. ΜΕΡΟΣ: ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
Με βάση τα εγχειρίδια:
1. Κλαίρης, Χ. & Μπαμπινιώτης, Γ. 2005. Γραμματική της Νέας Ελληνικής. Δομολειτουργική – Επικοινωνιακή. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
2. Holton, D. & Mackridge, P. & Φιλιππάκη-Warburton, Ε. 1999. Η Γραμματική της Ελληνικής Γλώσσας, Αθήνα: Πατάκης.

Το ρήμα της Νέας Ελληνικής: α) Το ρηματικό σύστημα (ρηματικός χρόνος, ποιόν ενεργείας, τροπικότητα/ εγκλίσεις), β) Ο πυρήνας του μηνύματος: η συνδετική σύνταξη, γ) Οι μετέχοντες: το υποκείμενο, το αντικείμενο / συμπληρώματα.
Το όνομα της Νέας Ελληνικής: α). Συνδυαστικότητα του ονόματος, β) Αριθμός, γ). Πτώση δ) Φυσικό και γραμματικό γένος, ε). Σχηματισμός των ονομάτων.
Το επίθετο της Νέας Ελληνικής: Η συντακτική λειτουργία του επιθέτου.
Τα επιρρηματικά στοιχεία: Η συνδυαστικότητα του επιρρήματος. 


ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ : (Τσιμπιδάκη)
Οι σημειώσεις του μαθήματος ειδικής αγωγής:

Έχουν αναρτηθεί στο OpeneClass,
http://rh-damagitos.aegean.gr/openeclass
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ e-Class θα βρείτε στο:
http://www.pre.aegean.gr/viewNewsDetails.aspx?id=591

ΠΡΟΣΟΧΗ:
ΘΑ ΑΠΟΣΤΕΛΛΕΤΕ ΤΟ USERNAME ΣΑΣ ΣΤΟ E-MAIL: tsimpidaki@rhodes.aegean.gr
ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΑ ΑΡΧΕΙΑ. ΕΠΙΣΗΣ, ΘΑ ΔΗΛΩΝΕΤΕ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΘΥΜΕΙΤΕ ΕΓΓΡΑΦΗ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ: (Τσιμπιδάκη)
Οι σημειώσεις του μαθήματος :
Έχουν αναρτηθεί στο OpeneClass, http://rh-damagitos.aegean.gr/openeclass
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ e-Class θα βρείτε στο:
http://www.pre.aegean.gr/viewNewsDetails.aspx?id=591

ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ : (Καραμούζης)

Από το βιβλίο του : ΚΡΙΤΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ.ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΕΡΙΧ ΦΡΟΜ, ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΚΑΡΑΜΟΥΖΗΣ. Σελ.31 μέχρι το τέλος.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ: (Tσαμπαρλή)
Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμμα το βιβλίο του Eysenck, M.W. (2010). 

1. Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.
2. Περίγραμμα μαθήματος (University Press).
3. Bιβλίο: Eysenck, M.W. (2010). Βασικές αρχές Γνωστικής Ψυχολογίας. Αθήνα: Gutenberg.
Κεφ. 1, 2, 5, 11, 12, 17, 19, 21, 26. 
Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμμα το βιβλίο του Hayes, N. (1998).
1. Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων. 
2. Περίγραμμα μαθήματος (University Press).
3.
Bιβλίο: Hayes, N. (1998). Εισαγωγή στην Ψυχολογία (Α΄ τόμος). Αθήνα: Eλληνικά Γράμματα.
Κεφ. 1 (σ.13-28), 2 (σ. 41-52), 4-7. 

Διδακτική των μαθηματικών (Χιονίδου)
Σημειώσεις που έχουν αναρτηθεί στο internet

Θεωρίες μάθησης (Βρατσάλης)
Σημειώσεις μαθήματος
Παιδικό τραγούδι διαθεματικότητα και ανθρώπινες σχέσεις (Σακελλαρίδης)
Σημειώσεις μαθήματος
Ειδική αγωγή στο οικογενειακό και σχολικό περιβάλλον (Τσιμπιδάκη)

Σημειώσεις που βρίσκονται στο φωτοτυπικό απέναντι από το Κάμειρος








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου