Δευτέρα 1 Αυγούστου 2011

'Υλη Εξεταστικής Περιόδου Σεπτεμβρίου Π.Τ.Δ.Ε.


Δ.Α.Π. – Ν.Δ.Φ.Κ. ΡΟΔΟΥ
Π.Τ.Δ.Ε.
ΥΛΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ



1.Παραδόσεις μαθήματος
2.Θεματικές ενότητες
-η συνθήκη της ειδικής αγωγής
-ειδική αγωγή – η ειδική αγωγή στην ελλάδα
-Ιστορική εξέλιξη της ειδικής αγωγής
-Έκταση και κατηγοριοποίηση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών
-Εντοπισμός, αξιολόγηση και διάγνωση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών
-Πρώιμη παρέμβαση και συμβουλευτική οικογένειας
-Εκπαιδευτικά και υποστηρικτικά προγράμματα
-Ο ρόλος του εκπαιδευτικού στην ειδική αγωγή
-Εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα
-Υλικό εκπαίδευσης και αξιολόγησης μαθητών
-Ένταξη ατόμων με ειδικές ανάγκες και αναλυτικά προγράμματα
-Νόμος ΥΠ-ΑΡΙΘ 3699 (άρθρα 1-4)

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΗΠΙΕΣ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ-ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ

1.Παραδόσεις μαθήματος
2.Θεματικές ενότητες
-Βασικές παιδαγωγικές αρχές
-Μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
-Μαθητές με προβλήματα λόγου και ομιλίας
-Μαθητές με συναισθηματικές και συμπεριφορικές δυσκολίες
-Μαθητές με διαταραχή ελλειμματικής προσοχής (ΔΕΠ/Υ)
-Χαρισματικοί μαθητές
-Βιωματικές ασκήσεις δραστηριότητες


Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ

1.Σημειώσεις διδάσκοντος για το έτος 2011(University Press)
2.Βουλή των Ελλήνων, Χρονολόγιο Επανάστασης 1821(University Press)
3.Πρίσματα ευρωπαϊκής ιστορίας, 2ο κεφάλαιο.
4.Ιστορική κουλτούρα και συνείδηση, έως σελίδα 40.


Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΑ ΝΕΑ ΜΕΣΑ

1.Από το βιβλίο της κ. Καράκιζα εντός ύλης είναι το πρώτο κεφάλαιο και από το τρίτο κεφάλαιο εντός ύλης είναι τα συμπεράσματα.
2.Σημειώσεις – παρουσιάσεις μαθήματος από το blog.
3.Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.


ΜΟΝΤΕΛΑ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ –ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ

-Ύλη του μαθήματος αποτελούν οι σημειώσεις που έχει δώσει η καθηγήτρια.


ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Ύλη αποτελούν οι σημειώσεις του μαθηματός που έχει δώσει η καθηγήτρια. Οι φωτοτυπίες βρίσκονται στο φωτοτυπείο απέναντι από το Κάμειρος. Πέραν των βασικών σημειώσεων υπάρχουν και κάποιες σημπληρωματικές σημειώσεις από το ίδιο φωτοτυπείο, οι οποίες είναι δωρεάν.
(Οι σελίδες του βιβλίου που αναγράφονται στις σημειώσεις πως είναι εντός ύλης, είναι εκτός.)


ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Η ύλη περιλαμβάνει όλα αυτά τα οποία έχουν διδαχθεί στο μάθημα, τις ασκήσεις από τις προόδους και όλα τα κεφάλαια του βιβλίου που αντιστοιχούν στη θεωρία βάσει της οποίας λύσατε τις προόδους.


ΑΓΓΛΙΚΑ ΙΙ

Σημειώσεις μαθήματος –University Press
Προσοχή! στους χρόνους και στην γραφή της έκθεσης.


ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ

Ύλη αποτελούν οι σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων του μαθήματος.


ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Ύλη αποτελούν οι σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.


ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ
Οι εξετάσεις είναι προφορικές (Γραφείο διδάσκοντος)
Α) Θεωρία
Α1. Από το βιβλίο: Γ.Δ. Παπαντωνάκης. Εισαγωγή στο ελληνικό παιδικό μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας. Αθήνα: Κέδρος 2001, οι σελίδες:
15- 65
69-78 (…επιταγές και διδακτισμούς)
105-111 (…σύγκρουση του ήρωα με τον Θεό)
Α2. Από το βιβλίο: Φρέντερικ Τζέιμσον. Οι αρχαιολογίες του μέλλοντος. Αθήνα: Τόπος 2008, οι σελίδες 42 -56 και 120- 143.
Α3. Από τα ηλεκτρονικά περιοδικά Κείμενα (Πανεπιστημίου Θεσσαλίας) και Παιδαγωγικά Ρεύματα (Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αιγαίου) αντίστοιχα τα κείμενα Γεώργιος Παπαντωνάκης «Ο παιδαγωγικός χαρακτήρας των κειμένων επιστημονικής φαντασίας. Σκέψεις με αφορμή αναγνώσεις ελληνικών κειμένων επιστημονικής φαντασίας», τεύχος 3 (http://keimena.ece.uth.gr/) και Γεώργιος Παπαντωνάκης 
«Ελληνική παιδική λογοτεχνία επιστημονικής φαντασίας: Από την αποικιοκρατία και στην απολυταρχία στη δημοκρατική διαπαιδαγώγηση των παιδιών, τεύχος 1 (http://www.rhodes.aegean.gr/ptde/revmata/)

Β) Κείμενα:
1, Μαυροκεφάλου Λιλή. Το Άλλο. Αθήνα: Κέδρος.
2. Σίνου Κίρα . Το μεγάλο πείραμα. Αθήνα: Κέδρος.
3. Παπαθεοδώρου Βασίλειος. Χνότα στο τζάμι. Αθήνα: Κέδρος. 2008.
4. Βερέττας Μάριος. Εισβολή στη Μυρμηγκάνα. Αθήνα: Μάριος Βερέττας. (προαιρετικό).


ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Α. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ
Β. ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ: Holton, D. & Mackridge, P. & Φιλιππάκη-Warburton, Ε. 1999. Η Γραμματική της Ελληνικής Γλώσσας, Αθήνα: Πατάκης.
ΜΕΡΟΣ Α΄: ΤΟ ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΟ ΚΑΙ ΓΡΑΦΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
2. Το γραφικό σύστημα: σελ. 31-43


ΜΕΡΟΣ Β΄: ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ
7. Ρήματα: 7.10. Αύξηση (σελ. 161-163) (περιληπτικά)
8. Παραγωγική μορφολογία (σελ. 178-185).
ΜΕΡΟΣ Γ΄: ΣΥΝΤΑΞΗ
1. Το ρήμα και η ρηματική φράση (σελ. 189-241): 1.1. Τα συστατικά της ρηματικής φράσης, 1.2. Πρόσωπο και αριθμός, 1.3. Έγκλιση και Τροπικότητα, 1.4. Φωνή, 1.5. Ποιόν ενεργείας, 1.6. Χρόνος, 1.7. Το γερούνδιο, 1.8. Μετοχές, 1.9. Η σύνταξη των συνδετικών ρημάτων.


2. Το ουσιαστικό και η ονοματική φράση: 2.1. Τα συστατικά της ονοματικής φράσης (σ. 242), 2.2. Γένος (σ. 244), 2.3. Αριθμός (σ. 251), 2.4. Πτώση (σ. 254), 2.5. Τα άρθρα (σ. 273), 2.6. Το επίθετο (σ. 281), 2.6.1. Η ουσιαστικοποίηση του επιθέτου (σ. 285-287). 2.8. Αντωνυμίες και διάφοροι προσδιοριστές (μόνον την σελίδα 296).


3. Το επίρρημα και η επιρρηματική φράση (σελ. 339-352): 3.1. Είδη επιρρημάτων: τροπικά, τοπικά, χρονικά, ποσοτικά κτλ., 3.2. Οι συντακτικές λειτουργίες του επιρρήματος.


4. Η πρόθεση και η πρόθεση φράση: 4.1. Γενικά χαρακτηριστικά των προθέσεων και των προθετικών φράσεων (σ. 357-360), 4.2.1 (περιληπτικά) Σημασιολογικές αντιθέσεις ανάμεσα στη σε και στην από ως προς τη δήλωση τοπικών και χρονικών σχέσεων (σ. 361-4).
5. Η πρόταση: 5.1. Κύριες (ανεξάρτητες) προτάσεις (σ. 390-404), 5.2. Η σειρά των βασικών όρων στην πρόταση (σ. 404-417), 5.3. Δευτερεύουσες (εξαρτημένες) προτάσεις (σ. 417-441).

ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ
                                     

Α. ΜΕΡΟΣ: ΘΕΩΡΙΑ

Σημειώσεις:
Α. ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ:
1. Το αντικείμενο. 2. Οι κλάδοι.
Β. ΕΠΙΠΕΔΑ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ
Γ. ΚΟΜΒΙΚΕΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
1. Συγχρονία και διαχρονία
2. Λόγος και ομιλία

3. Το Γλωσσικό Σημείο και τα χαρακτηριστικά του

4. Παραδειγματικές και Συνταγματικές σχέσεις
5. Γραμματικότητα
6. Η έννοια και τα είδη της γραμματικής

Δ. ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ.
1. Παραδοσιακή Γραμματική (ρυθμιστική)
2. Ιστορικοσυγκριτική γραμματική.
3. Γενετική- Μετασχηματιστική Γραμματική
4. Ευρωπαϊκός δομισμός: η δομολειτουργικη θεωρία
4.1. Η λειτουργική σύνταξη
4.2. Επικοινωνιακή θεώρηση: η έννοια της επικοινωνίας



Από το εγχειρίδιο:

Χρηστίδης, Α.Φ (επιμ.). 2001. Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός για τη Γλώσσα. Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Θεσσαλονίκη.

1. Η γέννηση της γλώσσας. Θεοδωροπούλου Μαρία, σελ.22-26.
2. Η γλωσσική αλλαγή. Κική Νικοφορίδου, σελ. 40-44

3. Διγλωσσία. Βασιλική Δενδρινού, σελ. 89-94.

4. Η νέα ελληνική γλώσσα και η ιστορία της. Α.Φ. Χριστίδης, σελ. 149-154. (περιληπτικά)
5. Γραμματικές της Νέας Ελληνικής. Γιώργος Παπαναστασίου, σελ. 185-188. (περιληπτικά)

6. Γραμματισμός. Βασιλική Μητσικοπούλου, σελ. 209-213.
7. Κειμενικοκεντρική προσέγγιση και γλωσσικό μάθημα. Τριανταφυλλιά Κωστούλη, σελ. 230-233.

8. Μαθησιακές δυσκολίες και σχολική αποτυχία. Γρηγόρης Αμπατζόγλου, σελ. 297- 300.

Β. ΜΕΡΟΣ: ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

Από το εγχειρίδιο: Κλαίρης, Χ. & Μπαμπινιώτης, Γ. 2005. Γραμματική της Νέας Ελληνικής. Δομολειτουργική – Επικοινωνιακή. Ελληνικά Γράμματα.

Α. Το όνομα της Νέας Ελληνικής: 3. Συνδυαστικότητα του ονόματος (σ. 12-16) 5. Αριθμός (σ. 28-41 /ανάγνωση), 6. Πτώσεις (σ. 42-54), 7. Το φυσικό και γραμματικό γένος (σ. 55—74, ανάγνωση), 8. Σχηματισμός των ονομάτων (σ. 75-106).
Β. Τα ονοματικά στοιχεία της Νέας Ελληνικής: εισαγωγή (σ. 109-121).
Γ. Το ρήμα της Νέας Ελληνικής: 2. Το ρηματικό σύστημα (συνδυαστικότητα του ρήματος, ρηματικός χρόνος, ποιόν ενεργείας, τροπικότητα), σ. 433-492, 3. Ο πυρήνας του μηνύματος: η συνδετική σύνταξη (σ. 555-566), 4. Οι μετέχοντες: το υποκείμενο (σ. 589-605), το αντικείμενο (σ. 606-640).

Δ. Τα επιρρηματικά στοιχεία: ΕΙΣΑΓΩΓΗ: σ. 733-748, η συνδυαστικότητα του επιρρήματος (σ. 888-898).

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ


- Μ.Γ. Μερακλής, Παιδαγωγικά της Λαογραφίας,εκδ. Ιωλκός, Αθήνα 2001, σσ. 11-31, 59-68, 127-140.
- Σημειώσεις μαθήματος. (Λαμβάνονται από University Press. Περιλαμβάνονται και τα χωρία του διδακτικού εγχειριδίου.)
- Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων

ΛΑΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ : ΤΑ ΕΙΔΗ


- Άννα Λυδάκη , Ίσκιοι και αλαφροΐσκιωτοι. Λαϊκός λόγος και πολιτισμικές σημασίες, εκδ. Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα 2003, σσ. 11-94,193-285.
- Σημειώσεις μαθήματος. (Λαμβάνονται από University Press. Περιλαμβάνονται και τα χωρία του διδακτικού εγχειριδίου.)
- Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.

ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

Σημειώσεις μαθήματος και από το βιβλίο σελίδες 15-83

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Μέσα στην ύλη είναι οι σημειώσεις του μαθήματος. Στην εξέταση του μαθήματος θα υπάρχουν τρία θέματα.(τρόπος διδαχής ενός τραγουδιού μέσα στην αίθουσα, τρόπος παρουσίασης ενός μουσικού οργάνου στους μαθητές και μία άσκηση με μέτρο.

ΠΑΙΔΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ - ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΑΞΙΕΣ

Σημειώσεις μαθήματος

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

Όλο το βιβλίο καθώς και ότι έχει παραδοθεί στο µάθηµα

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ,ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Για το μάθημα υπάρχουν σημειώσεις στο site του Πανεπιστημίου.

Προσωπικό/Τσολακίδης/Διδασκαλία/ΥΠ0005 Πληροφορική, Νέες Τεχνολογίες και Εκπαίδευση

Αυτές καλύπτουν το μεγαλύτερο ποσοστό της διδακτέας ύλης.

Ύλη: WINDOWS, WORD, EXCEL, POWERPOINT, INTERNET, E-MAIL, BLOGS

Δεν υπάρχει εργασία, μόνο εξετάσεις στον υπολογιστή. Υπάρχουν θέματα απ’ όλα τα αντικείμενα σε κάθε εξέταση.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ

Σημειώσεις μαθήματος (βρίσκονται αναρτημένες στο site του Π.Τ.Δ.Ε www.pre.aegean.gr, στη σελίδα του κ.Τσολακίδη)

ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ
Το μάθημα αξιολογείται με:
(α) την κατάθεση της εργασίας (γραπτή εργασία και αρχείο powerpoint), η οποία βαθμολογείται με 5 μονάδες:
2.5 μονάδες η γραπτή εργασία και 

2.5 μονάδες το αρχείο powerpoint.

(β) την παρουσίαση τη εργασίας ή την προφορική εξέταση. Η κάθε μια βαθμολογείται με 5 μονάδες.
Η κατάθεση εργασίας (γραπτή εργασία και αρχείο powerpoint) και η παρουσίαση ή προφορική εξέταση είναι υποχρεωτικές.
Οι φοιτητές/τριες που έχουν δηλώσει ότι επιθυμούν να εξεταστούν με κατάθεση εργασίας και προφορική εξέταση στην ύλη του μαθήματος (κεφάλαια 1 και 2 από το βιβλία που έχουν επιλέξει) θα εξεταστούν στην καθορισμένη ημερομηνία εξέτασης σύμφωνα με το πρόγραμμα εξετάσεων αμέσως μετά την ολοκλήρωση των παρουσιάσεων.

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ
1.Σημειώσεις που έχουν αναρτηθεί στη σελίδα του μαθήματος(e-class)
2.Ζητήματα που έχουν αναπτυχθεί στο σεμινάριο
3.Δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν
4.Τα κεφάλαια:
-Ψηφιακό Σχολείο
-Έντυπο εκπαιδευτικού σεναρίου
-Το κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο των Μέσων
-Προσδιορισμός της Παιδαγωγικής και της Διδακτικής των Μέσων ως επιστημονικός κλάδος της Παιδαγωγικής Επιστήμης
-Ικανότητα και δεξιότητα στα Μέσα
-Κενό έντυπο για τη δημιουργία ενός σεναρίου διδασκαλίας
-Σοφός Εκπαίδευση στα Μέσα και κατηγορίες στόχων του Μιντιακού γραμματισμού και ικανότητας
-ΔΕΠΠΣ για τα νέα Μέσα και Πληροφορική
-Sofos final Νέες Τεχνολογίες, νέες Προκλήσεις, νέα εκπαίδευση για την ασφάλεια στο διαδίκτυο.
-Σχέση θεωρίας και πράξης
-Μοντέλο διδακτικού μετασχηματισμού.
Προσοχή η εξέταση θα γίνει με κλειστά βιβλία

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

Σημειώσεις μαθήματος (αναρτημένες στο site του παιδαγωγικού www.pre.aegean.gr, στη σελίδα του καθηγητή).

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΕΩΝ

Σημειώσεις μαθήματος (αναρτημένες στο site του παιδαγωγικού www.pre.aegean.gr, στην σελίδα του καθηγητή).

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ

Το βιβλίο του κ. Καραμούζη:  ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΘΡΗΣΚΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ. Η ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ ΚΑΙ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ. Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, Αθήνα, 2007.

ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Σημειώσεις μαθήματος (αναρτημένες στο site του παιδαγωγικού www.pre.aegean.gr, στο εργαστήριο φυσικών επιστημών).

ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ

Σημειώσεις μαθήματος (αναρτημένες στο site του παιδαγωγικού www.pre.aegean.gr, στο εργαστήριο φυσικών επιστημών).

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμμα το βιβλίο της Χατζηχρήστου, Χ.  (2004).

1. Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.
2. Περίγραμμα μαθήματος (University Press).

3. Bιβλίο: Χατζηχρήστου, Χ. Γ. (2004). Εισαγωγή στη Σχολική Ψυχολογία. Αθήνα: Eλληνικά Γράμματα.
Κεφ. 1, 4 (υποκεφάλαια 1, 2, 4-8), 5, 6, 7, 10, 12

Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμμα το βιβλίο του Νικολόπουλου, Δ.Σ. (2008).
1. Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.
2. Περίγραμμα μαθήματος (University Press).

3. Bιβλίο:  Νικολόπουλου, Δ.Σ. (2008). Σχολική Ψυχολογία. Εφαρμογές στο σχολικό περιβάλλον. Αθήνα: Tόπος.
Όλα τα κεφάλαια.

ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ


Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμα το βιβλίο των Καλαντζή-Αζίζι, Α. & Ζαφειροπούλου, Μ. (2004).
1. Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.

2. Bιβλίο: Καλαντζή-Αζίζι, Α. & Ζαφειροπούλου, Μ. (2004). Προσαρμογή στο σχολείο. Πρόληψη και αντιμετώπιση δυσκολιών. Αθήνα: Eλληνικά Γράμματα.
Κεφ. 2, 3, 7, 8, 9, 10, 11.

Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμα το βιβλίο του Xρηστάκη, Κ. Γ. (2001). 
1.Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.
2. Bιβλίο: Xρηστάκης, Κ. Γ. (2001). Προβλήματα συμπεριφοράς στη σχολική ηλικία. Αθήνα: Ατραπός.
Κεφ. 1, 2, 4, 5, 6.


ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ - ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ

Α) Από το βιβλίο:
Χατζηδήμου, Δ. (2010). Εισαγωγή στην Παιδαγωγική. Θεσσαλονίκη: Εκδόσεις Κυριακίδη. (σελίδες15-81, 85-103, 173-217).

Β) Σημειώσεις του μαθήματος σε φωτοτυπίες
1.Από το βιβλίο:
Κασσωτάκης, Μ. & Φλουρής Γ. (2006). Μάθηση και Διδασκαλία. Τόμος Β΄ Θεωρία, πράξη και αξιολόγηση της διδασκαλίας. Αθήνα:Αυτοέκδοση.
(σελίδες 514-550) ΦΩΤΟΤΥΠΙΕΣ, ΣΤΟ UNIVERSITY PRESS
2.Από το βιβλίο:
Παπακωνσταντίνου, Π. (2005). Εκπαιδευτικό έργο και αξιολόγηση στο σχολείο. Αθήνα: Μεταίχμιο.
(σελίδες 19-51, 114-189). ΦΩΤΟΤΥΠΙΕΣ,ΜΑΤΣΑΜΑΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΜΕΙΡΟΣ)

ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ

Από το βιβλίο: Κασσωτάκης & Φλουρής (2006). Μάθηση και Διδασκαλία. Τόμος Β΄ Θεωρία, πράξη και αξιολόγηση της διδασκαλίας. Αθήνα:Αυτοέκδοση.

Κεφάλαιο Β΄ σ. 75-90, Κεφάλαιο Γ΄ σ. 91-170 συνοπτικά, Κεφάλαιο Δ΄ 171-190, Κεφάλαιο Ε΄ 191-204, Κεφάλαιο ΣΤ΄ 205-238, Κεφάλαιο Ζ΄ 239-298, Κεφάλαιο Η΄ 299-317, Κεφάλαιο Θ΄ 319-374 συνοπτικά , Κεφάλαιο ΙΒ΄ 455-550.

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

Διδακτικές Σημειώσεις για το Μάθημα «Θεατρική Αγωγή» (University Press) σε συνδυασμό με τις Σημειώσεις Πανεπιστημιακών Παραδόσεων του μαθήματος

Από το βιβλίο της Π. Σέξτου (2005) Θεατρο-παιδαγωγικά προγράμματα στα σχολεία, Αθήνα: Μεταίχμιο, είναι εντός ύλης τα εξής:

ΕΝΤΟΣ ΥΛΗΣ:
α) Από το κεφάλαιο 1:
Η ενότητα «Ένας συνοπτικός προσδιορισμός του TiE…» σελ. 21-24,
η ενότητα «Οι ρίζες του TiE στην εκπαίδευση και μοντέλα μάθησης σελ.45-56 και η ενότητα «τι είναι χρήσιμο να θυμόμαστε για το TiE» σελ.57-64
β) από το κεφάλαιο 2:
Η ενότητα « ‘Οδυσσεβαχ’, Πρόγραμμα ‘Μελίνα’» σελ. 73 και όλες οι ενότητες μέχρι το τέλος του κεφαλαίου (δηλ. έως και σελ.84)
γ) όλο το κεφάλαιο 3 εκτός από την τελευταία ενότητα (δηλ. εντός ύλης οι σελ.85-102)
δ) [εκτός όλη η ενότητα 4]
ε) Από το κεφάλαιο 5:

Εντός ύλης η ενότητα «θεατρο-παιδαγωγικά προγράμματα και σχολικό θέατρο» (σελ.128-130), η ενότητα «θεματολογία: πολιτικοποίηση ή ευρύτερη παιδεία;» (σελ.130-132), και η ενότητα «εξοικονόμηση χρόνου στο σχολικό πρόγραμμα» μέχρι και την υποενότητα «Συμμετοχή στη γνώση» (δηλ. σελ.137-141).

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ

Υποχρεωτική εργασία και παρουσίαση μέσα στην τάξη.

Ύλη από βιβλία:
1.Για το βιβλίο «Συγκριτική και αντιπαραθετική ανάλυση της γλώσσας» έχουν δοθεί 29 ερωτήσεις από τον καθηγητή πάνω στην ύλη του βιβλίου.
2.Από το βιβλίο «Ιστορία της ελληνικής γλώσσας» θα γίνει εξέταση πάνω σε ένα γλωσσολόγο.

ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ

Από το βιβλίο του κ. Π. Καραμούζη, ΚΡΙΤΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ. ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΕΡΙΧ ΦΡΟΜ,Εκδόσεις Επέκταση, σσ. 39-177.

ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΟΛΥΜΟΡΦΙΑ

Όσοι / ες δεν έχουν αναλάβει εργασία  μπορούν να εξεταστούν γραπτά στο μάθημα "Γλωσσική Πολυμορφία..."

Η βασική ύλη είναι ολόκληρο το βιβλιο του CUMMINS, J. (2005): Ταυτότητες υπό Διαπραγμάτευση, 2η έκδοση, Αθήνα: Gutenberg
Να έστιάσετε στα εργαλεία που περιγράφονται στα κεφάλαια:  τρίτο, τέταρτο & πέμπτο .

ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ

Σημειώσεις Μαθήματος

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΑΠΟΚΤΗΣΗΣ ΛΟΓΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΙΔΙ


Σημειώσεις Μαθήματος

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ:ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑ

1.Ο Φάκελος σημειώσεων του καθηγητή κ. Καραμούζη.
2.Από το βιβλίο του κ. Μ. Μπέγζου, ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑ, Εκδόσεις Ελληνικά Γράμματα, σσ. 21-49 και 195-262.

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ

Α) Το Άρθρο του κ. Καραμούζη, με τίτλο: «Η ψηφιακή παρουσία των θρησκευτικών προϊόντων στην κοινωνία της πληροφορίας. Ηλεκτρονικές αποτυπώσεις ή επιβλαβείς επιβιώσεις του ανορθολογισμού;» Στο Σοφός, Α. Παιδαγωγικές Διαστάσεις των Νέων Μέσων, Εκδόσεις Γρηγόρη 2009, σσ.126-155.

Β) Από το βιβλίο της Grace Davie, Κοινωνιολογία της Θρησκείας, Εκδόσεις Κριτική, τα κεφάλαια: 3. «Εκκοσμίκευση : διαδικασία και θεωρία». 5. «Νεωτερικότητα: απλή ή πολλαπλή κατασκευή;» 9. «Απαιτώντας προσοχή: φονταμενταλισμοί στο νεωτερικό κόσμο».

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ-ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

Α) ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑΤΑ / ΝΟΥΒΕΛΕΣ:
Κλειστές Πόρτες του Κώστα Μόντη
Ο αφέντης Μπατίστας του Κώστα Μόντη
Το Στραβόξυλο του Νίκου Νικολαϊδη
Ο Κάμπος του Λουκή Ακρίτα
Οι Βαμβακάδες του Γ. Φ. Πιερίδη
ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΣΤΟ UNIVERSITY PRESS. ΚΑΘΕ ΒΙΒΛΙΟ ΘΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΝΕΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΕ ΔΥΟ ΕΒΔΟΜΑΔΕΣ, ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ.

Β) ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΦΩΤΟΤΥΠΙΕΣ

Γ) ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚOΊ ΟΡΟΙ (ΘΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ ΦΩΤΟΤΥΠΙΕΣ, ΣΤΟ UNIVERSITY PRESS)

Δ) Η ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΡΘΕΤΕ ΣΕ ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΑΝΑΛΑΒΕΤΕ.

Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ. ΘΑ ΑΝΑΡΤΗΘΕΙ ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ, ΔΥΟ-ΤΡΕΙΣ ΜΕΡΕΣ ΠΡΟ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ, ΣΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΗΛΩΣΕΤΕ ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΣΑΣ.

ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΙ

Θέμα εργασίας :Να ειπωθούν οι περί Δουλείας απόψεις του Αριστοτέλη και να επισημάνετε τις αντιφάσεις και να τις αξιολογήσετε. Συγκρίνετε τις απόψεις του με τις απόψεις στοχαστών της ίδιας εποχής (εάν υπάρχουν τα στοιχεία )ή και άλλων μεταγενέστερων αν οι οποίοι αναφέρονται στον Αριστοτέλη

ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Θέμα Εργασίας: Με ποιο τρόπο γενικότερα συμβάλλει το έργο ‘ΟΙΚΕΙΩΣΙΣ ‘στην προσπάθεια να νοηματοδοτηθεί εκ νέου η έννοια της λέξεως ανθρωπισμός ;Έχει ή δεν έχει νόημα μια τέτοια προσπάθεια σήμερα και γιατί ;


Οι εργασίες στα παραπάνω μαθήματα μπορούν να είναι από ατομικές έως εργασίες 4 ατόμων

ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ

Μ. Γ. Μερακλής, Ελληνική Λαογραφία, εκδ. Οδυσσέας, Αθήνα 2004, σσ. 13-95, 131-220, 253-263, 285-359, 421-430.

•Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.


Η διάχυση του αισώπειου μύθου στην Ευρώπη

•Γ. Μ. Παράσογλου (επιμέλεια), Ανδρόνικος Νούκιος - Γεώργιος Αιτωλός, Αισώπου μύθοι: Οι πρώτες νεοελληνικές μεταφράσεις, Εκδόσεις Εστία, Αθήνα 1993, σσ. 13-24 («Εισαγωγή»).

•Θεόδωρος Γ. Μαυρόπουλος (εισαγωγή, μετάφραση, σχόλια), Αισώπειοι Μύθοι, Εκδόσεις Ζήτρος, Αθήνα 2005, σσ. 11-30 («Εισαγωγή»).
•Σημειώσεις μαθήματος. (Λαμβάνονται από University Press. Περιλαμβάνονται οι εισαγωγές των
παραπάνω εγχειριδίων.)

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Εξεταστέα ύλη

Α. Από το βιβλίο:
Green, Andy, Εκπαίδευση και Συγκρότηση του Κράτους. Η ανάδυση των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Αγγλία, στη Γαλλία και στις ΗΠΑ, Επιστημονική Επιμέλεια: Π.Κιμουρτζής, Εισαγωγή-Μετάφραση: Π.Κιμουρτζής & Γλ. Μανιώτη, Gutenberg, Αθήνα 2010.
τα κεφάλαια (1, 2, 4, 5 & 6):
1. Η ανομοιογενής ανάπτυξη των εθνικών συστημάτων εκπαίδευσης
2. Οι κοινωνικές καταβολές των εθνικών συστημάτων εκπαίδευσης
4. Εκπαίδευση και κρατισμός στην ηπειρωτική Ευρώπη
5. Η περίπτωση των ΗΠΑ: εκπαίδευση, εθνότητα και αποκεντρωτικό κράτος
6. Η αγγλική εκπαίδευση και το φιλελεύθερο κράτος

Β. Οι Σημειώσεις για το μάθημα*:
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
1. Χαραλάμπους, Δημήτρης Φ., «Εκπαιδευτική Πολιτική», σ. 228-232.
2. Σταμέλος, Γιώργος, Εκπαιδευτική Πολιτική, Εκδόσεις Διόνικος, Αθήνα 2009, σ. 21-44 & 45-68.
[Τα κεφάλαια 1 & 2 (1. «Ιστορική ανάπτυξη της Εκπαιδευτικής Πολιτικής, διεθνώς και στην Ελλάδα: μία ανάγνωση ως τη δεκαετία του ΄80» & 2. «Η Εκπαιδευτική Πολιτική διεθνώς και στην Ελλάδα: τα τελευταία χρόνια, μία ανάγνωση»]
3. Σταμέλος, Γιώργος – Βασιλόπουλος, Ανδρέας, Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική. Συγκρότηση, Θεματολογία, Μεθοδολογία υλοποίησης, Επιδράσεις στην ελληνική εκπαίδευση και κατάρτιση, Μεταίχμιο, Αθήνα 2004, σ. 45-147.
4. Πασιάς, Γεώργιος Κ., Ευρωπαϊκή Ένωση και Εκπαίδευση. Η στρατηγική της Λισαβόνας – Εκπαιδευτικός Λόγος και Πολιτικές (2000-2006), τ. Β΄, Gutenberg, Αθήνα 2006. Τα Κεφάλαια: «Η στρατηγική της Λισαβόνας», σ. 98-175, «Η στρατηγική της Λισαβόνας» & «Η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση», σ. 175-221 & 221-241.
5. Μουζέλης, Νίκος, "Κράτος, Κοινωνία και αγορά: στην πρώιμη και ύστερη νεωτερικότητα", στο: Γράβαρης, Διονύσης Ν. – Παπαδάκης, Νίκος, Εκπαίδευση και Εκπαιδευτική Πολιτική. Μεταξύ κράτους και αγοράς, Σαββάλας, Αθήνα 2005, σ. 51-60.
6. Λάβδας, Κώστας, "Πολιτική Ανάλυση, Εκπαιδευτική Πολιτική και Ομάδες Συμφερόντων: Θεωρητικές επισημάνσεις και πλαίσια ανάλυσης πολιτικών", στο: Γράβαρης, Διονύσης Ν. – Παπαδάκης, Νίκος, Εκπαίδευση και Εκπαιδευτική Πολιτική. Μεταξύ κράτους και αγοράς, Σαββάλας, Αθήνα 2005, σ. 61-86.
7. Κλάδης, Διονύσης, "Η Κοινωνική Διάσταση της διαδικασίας της Μπολόνια και η πορεία από την Μπολόνια στην Πράγα και από την Πράγα στο Βερολίνο", στο: Γράβαρης, Διονύσης Ν. – Παπαδάκης, Νίκος, Εκπαίδευση και Εκπαιδευτική Πολιτική. Μεταξύ κράτους και αγοράς, Σαββάλας, Αθήνα 2005, σ. 177-184.
8. Κοτρόγιαννος, Δημήτρης – Παπαδάκης, Νίκος, "Οι πολιτικές Ανώτατης Εκπαίδευσης στη Νέα οικονομία. Ανάπτυξη και ποιότητα στο νέο Πανεπιστήμιο: δεδομένα, διακυβεύματα και διλήμματα", στο: Γράβαρης, Διονύσης Ν. – Παπαδάκης, Νίκος, Εκπαίδευση και Εκπαιδευτική Πολιτική. Μεταξύ κράτους και αγοράς, Σαββάλας, Αθήνα 2005, σ. 229-249.

ΤΟ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ Κ Η ΓΝΩΣΗ

Η εξεταστέα ύλη του μαθήματος περιλαμβάνεται στα κείμενα τα οποία είχαν δοθεί μέσα στο μάθημα .Σε περίπτωση που κάποιος φοιτητής δεν τα έχει ,μπορεί να περάσει να τα πάρει από το γραφείο του διδάσκοντα .

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΩΣ ΞΕΝΗ ΓΛΩΣΣΑ

Απαραίτητη προϋπόθεση για να μετάσχει κάποιος στην προφορική εξέταση του μαθήματος είναι να έχει παρουσιάσει εργασία.

Από το βιβλίο του Μήτση :οι πρώτες 170 σελίδες

Από το βιβλίο ‘ Νέα Ελληνικά για ξένους’ ένα οποιοδήποτε κεφάλαιο της επιλογής σας
Και τις ερωτήσεις που έχει παραδώσει ο διδάσκοντας

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ Κ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ:ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

Παράδοση εργασίας στον διδάσκοντα και εξέταση επί της εργασίας .

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΘΕΩΡΙΑ Κ ΠΡΑΞΗ

ΠΡΩΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΥΔΟΞΟΣ

Α)Είδη κειμένων της παιδικής λογοτεχνίας.Σημειώσεις(1-36)
Β)Βιβλίο (ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Κ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ Κ ΝΕΟΥΣ)Σελ.23-30,37-120,396(Ενότητα 4.3 Αφηγηματικά επίπεδα)
Γ)Βιβλίο(ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ)Σελ.41-49,52-61,83-100,114-119
Δ)Σημειώσεις μαθήματος

ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΥΔΟΞΟΣ
Α) Είδη κειμένων της παιδικής λογοτεχνίας.Σημειώσεις(1-36)
Β) Βιβλίο (ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Κ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ Κ ΝΕΟΥΣ)Σελ.23-30,37-120,396(Ενότητα 4.3 Αφηγηματικά επίπεδα)
Γ)Βιβλίο(ΚΩΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΕ ΚΕΙΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ)Σελ.63-148,175-210
Δ)Σημειώσεις μαθήματος

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

1.Λογοτεχνία και Παιδική Λογοτεχνία(σημειώσεις με τον ίδιο τίτλο στην ιστοσελίδα του διδάσκοντα , ανεξάρτητα από την ημερομηνία που αναφέρεται στην πρώτη σελίδα .Υπάρχουν και στο university press. Πολύ καλά οι πιο σημαντικές χρονολογίες .Από τις σημειώσεις οι σελίδες 1-63,98-102 και 116-123. 

2. Από το βιβλίο <

<Γ.Δ. Παπαντωνάκης (επιμέλεια)ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΕΙΑ ΤΟΥ ΑΦΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΑΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΤΗΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑΣ ΤΡΙΑΚΟΝΤΑΕΤΙΑΣ οι σελίδες 147-168(Μένη Κανατσουλη <<Η πρωτοπρόσωπη αφήγηση στην παιδική λογοτεχνία :περιορισμοί και δυνατότητες>>).
3.Απο το βιβλίο <<Παπαρουση Μαρία ΣΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ.ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ 19ΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ 20ΟΥ ΑΙΩΝΑ >>,οι σελιδες:43-71(<<Αφήγηση σε δεύτερο πρόσωπο .Μια ιδιαίτερη μορφή εσωτερικού μονολόγου περίπτωση του μυθιστορήματος του Στρατή Τσίρκα Η Λέσχη>>).

4.Οι σημειώσεις που κρατούσατε την ώρα των παραδόσεων.
Β΄. ΚΕΙΜΕΝΑ

1)Σοφία Παράσχου. Και οι κακοί έχουν ψυχή ,Αθήνα :Ψυχογιός (οποιαδήποτε χρονολογία έκδοσης)

2)Λοτη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου. Λάθος και Νοιγκερ ! Αθήνα ,Πατάκης

3)Παπαθεοδώρου Βασίλειος .Το μεγάλο ταξίδι της κινέζικης πάπιας τζαμί. Αθήνα , Καστανιώτης

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ
ΘΕΩΡΙΑ

1)Βιβλίο(ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ)Σελ.25-65,69-78,105-111
2)Βιβλίο Φρέντερικ Τζέιμσον(ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ)Σελ.42-56,120-143
3)Από τα ηλεκτρονικά περιοδικά ΚΕΙΜΕΝΑ(Πανεπιστημίου θεσσαλίας) και ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΡΕΥΜΑΤΑ(Πανεπιστήμιο Αιγαιου) αντίστοιχα τα κείμενα Γ.ΠΑΠΑΝΤΩΝΑΚΗΣ <Ο παιδαγωγικός χαρακτήρας των κειμένων επιστημονικής φαντασίας> κ Γ.ΠΑΠΑΝΤΩΝΑΚΗΣ <Ελληνική παιδαγωγική λογοτεχνία επιστημονικής φαντασίας>

ΚΕΙΜΕΝΑ

Μαυροκεφάλου Λίλη:Το Άλλο
Σίνου Κίρα:Το Μεγάλο πείραμα
Παπαθεωδώρου Βασίλειος:Χνότα στο τζάμι
Βερέττας Μάριος:Εισβολή στη Μυρμηγκάνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου