Δ.Α.Π. – Ν.Δ.Φ.Κ. ΡΟΔΟΥ
Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ
ΥΛΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΙΟΥΝΙΟΥ 2010-2011
v ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ(ΧΑΤΖΗΓΕΩΡΓΙΟΥ)
2)Από το βιβλίο <<Γνώθι το curriculum>>
κεφάλαια : 2,3,4,5,7,9,10,11,14 και κεφάλαιο 20
v ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΗΣ(ΚΟΝΣΟΛΑΣ)
Από το βιβλίο: "Μέθοδοι
Διδασκαλίας, Ενίσχυση της μάθησης των παιδιών από το νηπιαγωγείο έως το λύκειο "Σύγγραμμα,
D.A. Jacobsen, P. Eggen, D. Kauchak Κεφάλαια: 1,2,4,7,9,11,13.
v ΦΥΛΟ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΛΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ι (ΓΚΑΣΟΥΚΑ ΜΑΡΙΑ)
Όλο το βιβλίο «ΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ»
v ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΦΩΚΙΑΛΗ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ)
Οι σημειώσεις της διδάσκουσας στα VISTA.ή στο University Press.
.
v ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥ(ΚΑΙΛΑ) :
Εξετάζεται με ανοιχτές σημειώσεις ΥΛΗ:
-Θεωρία: Θεωρίες Δυναμικής Ψυχολογίας-Ψυχανάλυσης Freud
Α)Ψυχικό Όργανο
Β) Στάδιο Ψυχοσυναισθηματικής Εξέλιξης
Γ) Μηχανισμοί Άμυνας-Ann Freud (university press)
-Ξανθάκου: Δημιουργικότητα και Καινοτομία στο Σχολείο και την Κοινωνία,
σελ.27-143
-Διαλέξεις μαθήματος
v ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ
ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ(ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ)
· Από το βιβλίο:
Wilmhurst, L.
(2011). Εξελικτική Ψυχοπαθολογία: Μία
αναπτυξιακή προσέγγιση. Επιμ. Ελληνικής Έκδοσης: Η. Μπεζεβέγκης. Αθήνα: Gutenberg.
Τα κεφάλαια 10
(ΔΕΠ-Υ) & 11 (Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες).
· Σημειώσεις στο vista (για πρόσβαση
εγγραφείτε στην κ. Κερπηνιώτη)
v ΠΑΙΔΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ (ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ)
Βιβλίο:
Καρακίτσιος Α. Ποίηση για παιδιά και
νέους
1.Γεώργιος
Βιζυηνός, Αλέξανδρος Πάλλης, Ζαχαρίας Παπαντωνίου, Β.Ρώξας (σελ.42-62)
2.Λυρικορητορικό
μοντέλο (σελ.86-92), Ρένα Καρθαίου (σελ.98-103)
3.Λυρικορυθμικό
μοντέλο (σελ.153-156), Δημήτρης Μανθόπουλος, Ντίνα Χατζηνικολάου (σελ.156-167)
4.Ηχορυθμικό
μοντέλο (σελ.171-176), Θέτη Χορτιάτη (σελ.197-208)
5.Νεωτερική
ποίηση (σελ.209-210), Ελένη Χωρεάνθη (σελ.232-240)
6.Λίμερκς
(σελ.241-243), Λιάνα Αρανίτου (σελ.243-250)
7.Διδακτική
της ποίησης (Α.Καρακίτσιος βλ.
ιστοσελίδα του τμήματος: ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ) (Μόνο οι προτάσεις για ποιητικές εμπειρίες
:σελ. 6-15)
v ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΕΣ ΑΠΟΚΛΙΣΕΙΣ : ΝΟΗΤΙΚΗ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΨΥΧΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗ
ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ(ΝΙΚΗΤΑΣ ΠΟΛΕΜΙΚΟΣ )
Πολεμικός,
Ν., Καΐλα, Μ., Θεοδωροπούλου, Ε. & Στρογγυλός, Β. (2010). Εκπαίδευση παιδιών με ειδικές ανάγκες: μια πολυπρισματική προσέγγιση. Αθήνα: Πεδίο.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 σ.σ.
21 – 46
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 σ.σ.
91 – 116
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 σ.σ.
117 – 135
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 8 σ.σ.
166 – 187
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 9 σ.σ.
189 – 208
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 11 σ.σ. 231 – 248
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 17 σ.σ. 365 – 378
Καθώς και 3 άρθρα του Ν. Πολεμικού:
1. Πολεμικός, N. (1990). Λειτουργική ενούρηση: κατηγορίες, αιτιολογία,
αντιμετώπιση. Παιδιατρικά Χρονικά 17(1), σσ. 1-12.
2. Πολεμικός, N. (1991). Συχνότητα και αντιμετώπιση της αριστεροχειρίας. Παιδιατρικά
Χρονικά, 18(2), σσ. 95-104.
3. Πολεμικός, N. (2002).
Ψυχαναγκαστική - καταναγκαστική διαταραχή στα παιδιά. Εκπαιδευτική,
Οικογενειακή και Πολιτική Ψυχοπαθολογία. τ.Α’. (Επιμ.: Ν. Πολεμικός, Μ.
Καΐλα, Φ. Καλαβάσης). Αθήνα: Ατραπός, σσ. 62-74
v ΛΑΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ(ΓΚΑΣΟΥΚΑ):
Οι σημειώσεις της διδάσκουσας
v ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (ΡΑΠΤΗΣ):
Σημειώσεις από τα μαθήματα στο vista
v ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ( ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ):
1)Από
το βιβλίο :
Παιδαγωγική Επικοινωνία στην προσχολική και προσχολική εκπαίδευση Σελίδες : 23
- 99 (πολύ περιληπτικά) και 101 – 153 , 155-263, 265- 290, 315-170(περιληπτικά)
2. Από το βιβλίο: Προσχολική Παιδαγωγική Προβληματισμοί
– Προτάσεις(Σ.Χ.Πανταζής, Μ.Ι Σακελλαρίου) Σελίδες: 17-274
v Παιδαγωγικές
Αλληλεπιδράσεις και Συγκρότηση Γνώσεων ( παναγιωτησ σταματησ) :
1.α)Από το βιβλίο :
Παιδαγωγική Αλληλεπίδραση στο Σχολείο (Κωνσταντίνος Χ. Μπασέτας) Σελίδες : 19-194
1.β) Από το βιβλίο:
Διεργασίες σκέψης στο σχολείο και στην κοινωνία(Π.Φώκιαλη, Ν.Ανδρεαδάκης, Γ.Ξανθάκου)Σελίδες:
55-78, 113-147,167-226,263-288
v
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ( ΚΑΦΟΥΣΗ)
Από το βιβλίο «Τα
Μαθηματικά των παιδιών 4-6 ετών. Αριθμοί και Χώρος»
Κεφ. 1, Κεφ.
2 ( εκτός σελ. 108-137), Κεφ. 3
H’
Από το βιβλίο «μικρά παιδιά μεγάλα μαθηματικά νοήματα»
Κεφ. 1 (εκτός 1.3.),
Κεφ. 2, Κεφ. 3 (εκτός 3.2.),
Κεφ. 4 (εκτός 4.1, 4.3, 4.4), Κεφ. 6 ( εκτός 6.1, 6.2,
6.4)
v ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΣΤΑΤΙΚΗΣ ΚΑΙ
ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΩΝ (ΚΑΦΟΥΣΗ)
Α)
Από το βιβλίο: Εισαγωγή στην μεθοδολογία και τις τεχνικές των κοινωνικών
ερευνών: Μέρος Β’ « Στοιχεία Στατιστικής και Δειγματοληψίας» Κεφάλαια 1,2,3,4.
Η
Β)
Από το βιβλίο Αρχίζοντας τη Στατιστική ( Diamond, I & Jefferies ,J.
,2005) Kεφάλαια
1,2,3 (εκτός σελ. 36-66) , 4 (εκτός σελ. 71-78, 82-85), 5 (εκτός σελ. 101-108)
ΚΑΙ
σημειώσεις του μαθήματος.
v ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ:
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ (ΞΑΝΘΑΚΟΥ ΠΟΤΙΤΣΑ)
Οι σημειώσεις του μαθήματος .
v ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ (ΚΟΝΣΟΛΑΣ) Από το βιβλίο "Προγράμματα
προσχολικής εκπαίδευσης και διδακτική μεθοδολογία"Σύγγραμμα, Κουτσουβάνου
Ε., Αρβανίτη-Παπαδοπούλου Τ., 2011, Παπαζήσης τις διαφάνειες στα VISTA από 2- 7 .
v ΝΕΟΤΕΡΗ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΗ
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ (ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ)
Δ.Αναγνωστοπούλου, Η ποιητική του έρωτα ατο έργο του
Α.Εμπειρικού, Υψιλον,1990: Μέρος 1ο , κεφ. 1 σελ. 23-29, κεφ.2 σελ.
29-40,43-50, κεφ.3 σελ. 51-54, Μερος 2ο , κεφ.1 σελ. 105-113,
119-120, κεφ.3 σελ. 140-150 , κεφ 4 σελ.
161-170 (κοσμολογικό όραμα)
Δ.
Αναγνωστοπούλου, Αναπαραστάσεις του γυναικείου στη λογοτεχνία Πατάκη 200: Μέρος
3ο κεφ. 1 σελ. 253- 272( οπου αναφέρεται στον Εμπειρικό και στον
Εγγονόπουλο) κεφ.2 σελ. 273-287 κεφ.3
σελ.288-300.
Εμπειρικός
κείμενα: ΑΜΟΥΡ ΑΜΟΥΡ, ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟ ΣΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ, ΟΧΙ ΜΠΡΑΖΙΛΙΑ ΜΑ ΟΚΤΑΝΑ, Η
ΝΗΣΟΣ ΤΩΝ ΡΟΒΙΝΣΩΝΩΝ, ΣΤΡΟΦΕΣ ΣΤΡΟΦΑΛΩΝ.
Εγγονόπουλος
κείμενα: ΜΕΡΚΟΥΡΙΟΣ ΜΠΟΥΑΣ, ΥΜΝΟΣ ΔΟΞΑΣΤΙΚΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΜΕ(ΠΟΙΗΜΑΤΑ
Β’ ΤΟΜΟΣ), ΙΚΕΣΙΑ (ΣΤΗΝ ΚΟΙΛΑΔΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΡΟΒΩΝΕΣ) Ο ΟΡΦΕΥΣ (ΣΤΗΝ ΚΟΙΛΑΔΑ ΜΕ ΤΟΥΣ
ΡΟΒΩΝΕΣ),ΜΠΟΛΙΒΑΡ.
v
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ( ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ)
Από
το βιβλίο:
Παπαηλιού, Χ.Φ. (2005). Η ανάπτυξη της γλώσσας. Αθήνα: Παπαζήσης.
Κεφ: 1, 2 σσ. 42-46, 53 – 60, 3, 4, 5 σσ. 93 – 104, 6 σσ.
119 – 139, 8.
Σημειώσεις
στο vista (για πρόσβαση εγγραφείτε στην κ. Κερπηνιώτη)
v
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (ΓΟΥΒΙΑΣ)
1.ΣΥΓΓΡΑΜΑΤΑ
ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ
1
1.Φραγκουδάκη,
Α.(1985).Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης-Θεωρίες για την Κοινωνική Ανισότητα στο
Σχολείο. Αθήνα: Παπαζήσης
Κεφ.7
(« Η ΓΛΩΣΣΑ, Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ…»)
Κεφ.8
(« ΟΙ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»)
ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ
2
Νόβα-Καλτσούνη,
Χρ. (2010). Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης. Αθήνα: Gutenberg. [κεφ. 2,3
[3.2-3.3], 5,6]
2.ΟΛΕΣ ΟΙ «ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ»(
αρχεία *.pdf) ΚΑΙ ΟΙ «ΔΙΑΛΕΞΕΙΣ»
(αρχείο Power
point ) ΣΤΟ VISTA
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου