Κυριακή 8 Ιανουαρίου 2012

ΥΛΗ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 2011-12 Π.Τ.Δ.Ε. ΡΟΔΟΥ

ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑ : Σημειώσεις του καθηγητή
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ : Το βιβλίο που έχει δώσει ο κ. Αγγής στο γραφείο του και ένα κεφάλαιο από το βιβλίο που έχουμε επιλέξει.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ:
η ύλη θα δοθεί στο φωτοτυπείο απέναντι από το κάμειρος,60 πρώτες σελίδες βιβλίου(ψυχαναλυτική προσέγγιση της οικογένειας)
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
Σημειώσεις μαθήματος
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ:
Α΄ Θεωρία1. Είδη κειμένων της Παιδικής Λογοτεχνίας. Σημειώσεις (σελ. 1-36).
2. Από το βιβλίο «Γεώργιος. Δ. Παπαντωνάκης ΘΕΩΡΙΕΣ
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ» οι σελίδες:
ü 23-30: ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
ü 37-120: ολόκληρα τα κεφάλαια Η ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ ΤΗΣ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΔΟΜΙΣΜΟΣ .
ü 130-134: 2. Ψυχαναλυτική προσέγγιση προσανατολισμένη
στο συγγραφέα και 3. Ψυχαναλυτική προσέγγιση
προσανατολισμένη στα κείμενα .
ü 138-141: Ψυχαναλυτική θεωρία και λογοτεχνική
προσέγγιση (αρχή υποενότητας έως … σελ. 141: …ο
θρίαμβος του καλού κατά του κακού) και
ü 396 (Ενότητα 4.3 Αφηγηματικά επίπεδα: Κριτήριο πρώτο:
Η πράξη της αφήγησης ) έως 403 (όχι η ενότητα 4.3.3.
«Αντίσταση του αφηγητή στην ιστορία).
3. Οι σημειώσεις που κρατούσατε την ώρα των παραδόσεων (πολύ καλά).
Β΄ Κείμενα που διδάσκονται:
1. Άλκη Ζέη. Μωβ ομπρέλα. Αθήνα: Κέδρος/Μεταίχμιο (οποιαδήποτε
χρονολογία έκδοσης)
2. Νίτσα Τζώρτζογλου. Εδώ Σελήνη. Αθήνα: Κέδρος (οποιαδήποτε χρονολογία
έκδοσης)
3. Μάνος Κοντολέων. Δομήνικος. Αθήνα: Πατάκης (οποιαδήποτε χρονολογία
έκδοσης)
4. Μάνος Κοντολέων. Ο αδελφός της Ασπασίας. Αθήνα: Πατάκης
(οποιαδήποτε χρονολογία έκδοσης)
5. Baum: Ο μάγος του Οζ. (οποιαδήποτε καλή έκδοση –όχι διασκευή-)
6. Tο παραμύθι Κοκκινοσκουφίτσα (Υπάρχει στο University Press).
ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ :
Παράδοση Εργασιών
     ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ:
  1. Από το βιβλίο: Ιστορική Κουλτούρα &Συνείδηση, έως τη σελίδα 40.
  2. Από το βιβλίο: Πρίσματα Ευρωπαϊκής Ιστορίας, κεφάλαια Α΄ και Β΄ (και υποσημειώσεις).
  1. «Χρονολόγιο των Σημαντικότερων Γεγονότων της Επανάστασης του 1821», Βουλή των Ελλήνων.
  1. Φάκελος μαθήματος (φωτοτυπίες).
Σημειώσεις ή φωτοτυπίες που έχουν διανεμηθεί στη διάρκεια των παραδόσεων του μαθήματος.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ:
Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμμα το βιβλίο του Eysenck, M.W. (2010). 

1. Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.
2. Περίγραμμα μαθήματος (University Press).
3. Bιβλίο: Eysenck, M.W. (2010). Βασικές αρχές Γνωστικής Ψυχολογίας. Αθήνα: Gutenberg.
Κεφ. 1, 2, 5, 11, 12, 17, 19, 21, 26. 
Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμμα το βιβλίο του Hayes, N. (1998).
1. Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων. 
2. Περίγραμμα μαθήματος (University Press).
3. Bιβλίο: Hayes, N. (1998). Εισαγωγή στην Ψυχολογία (Α΄ τόμος). Αθήνα: Eλληνικά Γράμματα.
Κεφ. 1 (σ.13-28), 2 (σ. 41-52), 4-7. 
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ, ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:
σημειώσεις μαθήματος (βρίσκονται αναρτημένες στο site)
-->   Τσολακίδης Κωνσταντίνος-- Αρχεία Μαθήματος 
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ :
Α.ΜΕΡΟΣ: ΘΕΩΡΙA:από το εγχειρίδιο:
Χρηστίδης, Α.Φ (επιμ.). 2001. Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός για τη Γλώσσα. Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Θεσσαλονίκη. 
1. Η γέννηση της γλώσσας. Θεοδωροπούλου Μαρία, σελ.22-26.
2. Η γλωσσική αλλαγή. Κική Νικοφορίδου, σελ. 40-44
3. Η νέα ελληνική γλώσσα και η ιστορία της. Α.Φ. Χριστίδης, σελ. 149-154. (περιληπτικά)
4. Γραμματικές της Νέας Ελληνικής. Γιώργος Παπαναστασίου, σελ. 185-188. (περιληπτικά)
5. Γραμματισμός. Βασιλική Μητσικοπούλου, σελ. 209-213.
6. Κειμενικοκεντρική προσέγγιση και γλωσσικό μάθημα. Τριανταφυλλιά Κωστούλη, σελ. 230-233.
7. Μαθησιακές δυσκολίες και σχολική αποτυχία. Γρηγόρης Αμπατζόγλου, σελ. 297- 300.
8. Το γλωσσικό λάθος, Μαρία Θεοδωροπούλου & Γιώργος Παπαναστασίου, σελ. 199-202.
9. Γλώσσα και Ορθογραφία, Γιώργος Παπαναστασίου, σελ. 194-8.
10. Γλωσσική Ποικιλία, Ρέα Δελβερούδη, σελ. 54-57
11. Γλώσσα των νέων, Ανδρουτσόπουλος Γιάννης, σελ. 108-113.
12. Η απόκτηση της γλώσσας, Δήμητρα Κατή, σελ. 27- 30. 
Σημειώσεις:
Α. ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: 1. Το αντικείμενο. 2. Οι κλάδοι.
Β. ΕΠΙΠΕΔΑ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ
Γ. ΚΟΜΒΙΚΕΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Συγχρονία και διαχρονία
Λόγος και ομιλία
Το Γλωσσικό Σημείο και τα χαρακτηριστικά του
Παραδειγματικές και Συνταγματικές σχέσεις
Γραμματικότητα
Η έννοια και τα είδη της γραμματικής

Δ. ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ.
1. Παραδοσιακή Γραμματική (ρυθμιστική)
2. Ιστορικοσυγκριτική γραμματική.
3. Γενετική- Μετασχηματιστική Γραμματική
4. Ευρωπαϊκός δομισμός: η δομολειτουργικη θεωρία
4.1. Η λειτουργική σύνταξη
4.2. Επικοινωνιακή θεώρηση: η έννοια της επικοινωνίας

Β. ΜΕΡΟΣ: ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
Με βάση τα εγχειρίδια:
1. Κλαίρης, Χ. & Μπαμπινιώτης, Γ. 2005. Γραμματική της Νέας Ελληνικής. Δομολειτουργική – Επικοινωνιακή. Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα.
2. Holton, D. & Mackridge, P. & Φιλιππάκη-Warburton, Ε. 1999. Η Γραμματική της Ελληνικής Γλώσσας, Αθήνα: Πατάκης.

Το ρήμα της Νέας Ελληνικής: α) Το ρηματικό σύστημα (ρηματικός χρόνος, ποιόν ενεργείας, τροπικότητα/ εγκλίσεις), β) Ο πυρήνας του μηνύματος: η συνδετική σύνταξη, γ) Οι μετέχοντες: το υποκείμενο, το αντικείμενο / συμπληρώματα.
Το όνομα της Νέας Ελληνικής: α). Συνδυαστικότητα του ονόματος, β) Αριθμός, γ). Πτώση δ) Φυσικό και γραμματικό γένος, ε). Σχηματισμός των ονομάτων.
Το επίθετο της Νέας Ελληνικής: Η συντακτική λειτουργία του επιθέτου.
Τα επιρρηματικά στοιχεία: Η συνδυαστικότητα του επιρρήματος. 
ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ:
Το βιβλίο του Κ.Φιοραβάντες και μία εργασία για έναν καλλιτέχνη πάνω στην οποία θα εξεταστείτε κατά την προφορική εξέταση .
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ:
Α. Από το βιβλίο:
Green, Andy, Εκπαίδευση και Συγκρότηση του Κράτους. Η ανάδυση των 
εκπαιδευτικών συστημάτων στην Αγγλία, στη Γαλλία και στις ΗΠΑ, Επιστημονική Επιμέλεια: Π.Κιμουρτζής, Εισαγωγή-Μετάφραση: Π.Κιμουρτζής & Γλ. Μανιώτη, Gutenberg, Αθήνα 2010. 
τα κεφάλαια (1, 2, 4, 5 & 6): 
1. Η ανομοιογενής ανάπτυξη των εθνικών συστημάτων εκπαίδευσης
2. Οι κοινωνικές καταβολές των εθνικών συστημάτων εκπαίδευσης
4. Εκπαίδευση και κρατισμός στην ηπειρωτική Ευρώπη
5. Η περίπτωση των ΗΠΑ: εκπαίδευση, εθνότητα και αποκεντρωτικό κράτος
6. Η αγγλική εκπαίδευση και το φιλελεύθερο κράτος 
Β. Οι Σημειώσεις για το μάθημα*:
1. Χαραλάμπους, Δημήτρης Φ., «Εκπαιδευτική Πολιτική», σ. 228-232. 
2. Σταμέλος, Γιώργος, Εκπαιδευτική Πολιτική, Εκδόσεις Διόνικος, Αθήνα 2009, σ. 21-44 & 45-68. 
[Τα κεφάλαια 1 & 2 (1. «Ιστορική ανάπτυξη της Εκπαιδευτικής Πολιτικής, διεθνώς και στην Ελλάδα: μία ανάγνωση ως τη δεκαετία του ΄80» & 2. «Η Εκπαιδευτική Πολιτική διεθνώς και στην Ελλάδα: τα τελευταία χρόνια, μία ανάγνωση»]
3. Σταμέλος, Γιώργος – Βασιλόπουλος, Ανδρέας, Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική. Συγκρότηση, Θεματολογία, Μεθοδολογία υλοποίησης, Επιδράσεις στην ελληνική εκπαίδευση και κατάρτιση, Μεταίχμιο, Αθήνα 2004, σ. 45-147. 
7. Κλάδης, Διονύσης, "Η Κοινωνική Διάσταση της διαδικασίας της Μπολόνια και η πορεία  από την Μπολόνια στην Πράγα και από την Πράγα στο Βερολίνο", στο: Γράβαρης, Διονύσης Ν. – Παπαδάκης, Νίκος, Εκπαίδευση και Εκπαιδευτική Πολιτική. Μεταξύ κράτους και αγοράς, Σαββάλας, Αθήνα 2005, σ. 177-184. 
Για τους 4ετείς ή επί πτυχίω φοιτητές που έχουν αναλάβει απαλλακτικές εργασίες θα πρέπει να προσέλθουν στο Εργαστήριο Ιστορίας την ημέρα της γραπτής εξέτασης (αμέσως μετά την ολοκλήρωσή της) για προφορική εξέταση στην ακόλουθη ύλη:
Α. Το βιβλίο που μελέτησαν για την εργασία τους 
Β. Από τις Σημειώσεις για το μάθημα*:
1. Χαραλάμπους, Δημήτρης Φ., «Εκπαιδευτική Πολιτική», σ. 228-232. 
2. Σταμέλος, Γιώργος, Εκπαιδευτική Πολιτική, Εκδόσεις Διόνικος, Αθήνα 2009, σ. 21-44 & 45-68. 
[Τα κεφάλαια 1 & 2 (1. «Ιστορική ανάπτυξη της Εκπαιδευτικής Πολιτικής, διεθνώς και στην Ελλάδα: μία ανάγνωση ως τη δεκαετία του ΄80» & 2. «Η Εκπαιδευτική Πολιτική διεθνώς και στην Ελλάδα: τα τελευταία χρόνια, μία ανάγνωση»]
3. Σταμέλος, Γιώργος – Βασιλόπουλος, Ανδρέας, Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική. Συγκρότηση, Θεματολογία, Μεθοδολογία υλοποίησης, Επιδράσεις στην ελληνική  εκπαίδευση και κατάρτιση, Μεταίχμιο, Αθήνα 2004, σ. 45-147. 
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ: 
Σημειώσεις μαθήματος που βρίσκονται στο site του ΠΤΔΕ 
www.pre.aegean.gr-> Εργαστήρια Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ :
Οι σημειώσεις του μαθήματος ειδικής αγωγής:

Έχουν αναρτηθεί στο OpeneClass, http://rh-damagitos.aegean.gr/openeclass
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ e-Class θα βρείτε στο: http://www.pre.aegean.gr/viewNewsDetails.aspx?id=591

ΠΡΟΣΟΧΗ:
ΘΑ ΑΠΟΣΤΕΛΛΕΤΕ ΤΟ USERNAME ΣΑΣ ΣΤΟ E-MAIL: tsimpidaki@rhodes.aegean.gr
ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΑ ΑΡΧΕΙΑ. ΕΠΙΣΗΣ, ΘΑ ΔΗΛΩΝΕΤΕ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΘΥΜΕΙΤΕ ΕΓΓΡΑΦΗ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ:
Οι σημειώσεις του μαθήματος :
Έχουν αναρτηθεί στο OpeneClass, http://rh-damagitos.aegean.gr/openeclass
ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ e-Class θα βρείτε στο: http://www.pre.aegean.gr/viewNewsDetails.aspx?id=591

ΠΡΟΣΟΧΗ:
ΘΑ ΑΠΟΣΤΕΛΛΕΤΕ ΤΟ USERNAME ΣΑΣ ΣΤΟ E-MAIL: tsimpidaki@rhodes.aegean.gr
ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΕΤΕ ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΣΤΑ ΑΡΧΕΙΑ. ΕΠΙΣΗΣ, ΘΑ ΔΗΛΩΝΕΤΕ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΘΥΜΕΙΤΕ ΕΓΓΡΑΦΗ.
ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ : Από το βιβλίο του : ΚΡΙΤΙΚΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ.ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟΣ ΑΥΤΑΡΧΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΕΡΙΧ ΦΡΟΜ, ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ ΚΑΡΑΜΟΥΖΗΣ. Σελ.31 μέχρι το τέλος.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ:
Από το βιβλίο του OLSON: Εισαγωγή + κεφάλαιο 1 + κεφάλαιο 2 + κεφάλαιο 3
Από το BRUNER (βλ. ιστοσελίδα μαθήματος): 
Πρόλογος Κεφάλαιο: Η αφηγηματική δημιουργία του Εαυτού, Κεφάλαιο: Λοιπόν, γιατί η αφήγηση
ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ :
α.Για τους φοιτητές που έχουν επιλέξει το βιβλίο του Π. Διαμαντόπουλου (2002) με τίτλο «Σχολική Παιδαγωγική –Θεωρία του Σχολείου»,Εκδόσεις Παπαζήση, Τόμος Α΄, Αθήνα, οι παρακάτω σελίδες:
33-41,105-131,133-148,187-195,215-235,237-257,273-289,291-312,313-334.
β.Για τους φοιτητές που έχουν επιλέξει το βιβλίο του Ι. Πυργιωτάκη (2011) με τίτλο «Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη»,1η Έκδοση, Εκδόσεις Πεδίο ,Αθήνα, ,οι παρακάτω σελίδες:59-77,216-225,257-313,336-343,347-395,417-468.
ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ, ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΟΥ ΛΑΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ:
Εισαγωγή στη μελέτη του λαϊκού πολιτισμού.
- Μ. Γ. Μερακλής, Ελληνική Λαογραφία, εκδ. Οδυσσέας, Αθήνα 2004, σσ. 13-95, 131-220, 253-263, 285-359, 421-430.
- Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ:
10 δραστηριότητες σε ηλεκτρονική μορφή και προφορική εξέταση σχετική με αυτές.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ:
Σημειώσεις Μαθήματος 
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ-ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ:
Εργασία σε λογισμικό που δίνει ο καθηγητής και εξέταση πάνω σε αυτή.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ:
Σημειώσεις μαθήματος
ΑΓΓΛΙΚΑ Ι  Σημειώσεις Μαθήματος
ΑΓΓΛΙΚΑ ΙΙΙ Σημειώσεις Μαθήματος 
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ:
Για όσους έχουν επιλέξει την πρώτη επιλογή (Εύδοξος).
Α΄ Θεωρία
1. Λογοτεχνία και Παιδική Λογοτεχνία (Σημειώσεις με ίδιο τίτλο στην
ιστοσελίδα μου, ανεξάρτητα από την ημερομηνία που αναφέρεται στην
πρώτη σελίδα. Υπάρχουν και στο University Press. Πολύ καλά οι πιο
σημαντικές χρονολογίες. Από τις σημειώσεις οι σελίδες
ü 1-32: ( περί φαντασίας και περί γλώσσας),
ü 33-44. Περιληπτικά. Μόνο τα bold.
ü 46-49: Περιέχει στοιχεία από κεφάλαια από το βιβλίο από
όπου καθορίζεται κατωτέρω η ύλη (Δείτε αντίστοιχες
σελίδες από το βιβλίο).
ü 49-57: αποτελούν εξεταστέα ύλη.
2. Από το βιβλίο Παπαντωνάκης, Γεώργιος & Κωτόπουλος
Τριαντάφυλλος. ΣΚΗΝΙΚΟ-ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ-ΠΛΟΚΗ. Διαβάζοντας
λογοτεχνικά κείμενα για παιδιά και νέους. Αθήνα: Ίων 2011, οι
υποενότητες/σελίδες:
Κεφάλαιο πρώτο: Το σκηνικό ως λογοτεχνική συνιστώσα :
ü Σελ…19-30: Ο χώρος ως συνθετικό σκηνογραφίας στη λογοτεχνία- Χώρος και
κίνηση-Χώρος και μυθοπλαστικός χαρακτήρας- Αστική και φυσική τοπιογραφία
-κοινωνικός χώρος-Ο χρόνος ως αναγκαίο συστατικό της σκηνογραφίας-Τύποι
της χρονικής διάστασης του σκηνικού..
ü Σελ. 47-51: Τύποι σκηνικού- Μεταβολή του σκηνικού.
ü Σελ. 52-67: Ολόκληρη η ενότητα. Λειτουργίες του σκηνικού.
Κεφάλαιο 2ο: Χαρακτήρες: αναγκαία συνθήκη για την υπόσταση κειμένου & ιστορίας
ü Σελ. 71-91: Γενικά-Ο μυθοπλαστικός χαρακτήρας ως άνθρωπος της διπλανής
πόρτας-Ο λογοτεχνικός χαρακτήρας ως κειμενική κατασκευή-Ο λογοτεχνικός
χαρακτήρας ανάμεσα στον «άνθρωπο της διπλανής πόρτας» και στη «λεκτική
κειμενική κατασκευή»
χαρακτήρες- Αντίθετοι ή κατ’ αντίστιξη χαρακτήρες-Σφαιρικοί ή πλήρως
αναπτυγμένοι χαρακτήρες-Η δυναμική των χαρακτήρων: δυναμικός+στατικός
χαρακτήρας).
Κεφάλαιο τρίτο : Πλοκή: μια συνθήκη αναγκαιότατη για την εξέλιξη της ιστορίας
ü Σελ. 146-157: Ορίζοντας την πλοκή (τους βασικούς ορισμούς μόνο)-
Δομικά σχήματα πλοκής.
ü Σελ. 162-166: Τύποι πλοκής: προοδευτική και επεισοδιακή πλοκή.
ü Σελ. 170-182: Τα συνθετικά στοιχεία της πλοκής: Συγκρούσεις: Ο ήρωας
συγκρούεται με τον εαυτό του-Ο ήρωας συγκρούεται με άλλο πρόσωπο-Ο
ήρωας συγκρούεται με την κοινωνία-Ο ήρωας συγκρούεται με τη φύση-Ο
ήρωας συγκρούεται με το Θεό- H δράση: Συστατικά στοιχεία της δράσης:
ΜΑΘΗΜΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ:
ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΡΟΦΟΡΙΚΕΣ
Τυπολογία του σασπένς: υποενότητες: 6.1.1. έως και 6.1.1.3. «Σασπένς του ποιος…» .
ü Από τις σελ. 182-190 ονομαστικά οι με bold υποενότητες.
3. Οι σημειώσεις που κρατούσατε την ώρα των παραδόσεων.
2. Για όσους έχουν επιλέξει τη δεύτερη επιλογή από το Εύδοξος.
1. Λογοτεχνία και Παιδική Λογοτεχνία (Σημειώσεις με ίδιο τίτλο στην
ü Σελ. 114-120: Η αναζήτηση του πρωταγωνιστή.
ü Σελ.131-143: Τύποι «χαρακτήρων (Όχι η υποενότητα 16). Στερεοτυπικοί
ιστοσελίδα μου, ανεξάρτητα από την ημερομηνία που αναφέρεται
στην πρώτη σελίδα. Υπάρχουν και στο University Press. Πολύ
καλά οι πιο σημαντικές χρονολογίες. Από τις σημειώσεις οι σελίδες
ü 1-32: ( περί φαντασίας και περί γλώσσας),
ü 33-44. Περιληπτικά. Μόνο τα bold.
ü 46-49: κεφάλαια από το βιβλίο από όπου καθορίζεται κατωτέρω η ύλη)
ü 49-57: αποτελούν εξεταστέα ύλη.
2. Από το βιβλίο «Παπαρούση Μαρία ΣΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ
ΣΗΜΑΣΙΑΣ. ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΕ
ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ 19ου ΚΑΙ ΤΟΥ 20ου ΑΙΩΝΑ», οι
σελίδες: 43-71 («Αφήγηση σε δεύτερο πρόσωπο. Μια ιδιαίτερη
μορφή εσωτερικού μονολόγου. Η περίπτωση του μυθιστορήματος
του Στρατή Τσίρκα Η Λέσχη»).
3. Οι σημειώσεις που κρατούσατε την ώρα των παραδόσεων.
Β.΄ Κείμενα
1. Ζωή Βαλάση. Επανάσταση ονείρων. Αθήνα: Πατάκης. (Οποιαδήποτε
χρονολογία έκδοσης).
2. Πόλυ Δαμιανού-Παπαδοπούλου. Η απαγωγή του Γκάπι. Αθήνα:
Άγκυρα, 2010.
3. Βασίλης Παπαθεοδώρου. Οι Εννέα Καίσαρες. Αθήνα: Καστανιώτης.
(Οποιαδήποτε χρονολογία έκδοσης).
ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ ΚΑΙ ΔΥΣΛΕΞΙΑ: 
Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμα το βιβλίο του Πόρποδα, Κ.Δ.(2002).
1. Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.
2. Μία ενότητα γραπτών σημειώσεων που διανέμονται στο University Press.
3. Bιβλίο: Πόρποδας, Κ.Δ.(2002).Ανάγνωση. Πάτρα (αυτοέκδοση).
Κεφ.1.1.(1.1.1.-1.1.2.), 1.2. (1.2.1-1.2.3.), 2.2. (2.2.1-2.2.5), 4, 5, 7, 8, 9.
Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμα το βιβλίο της Παντελιάδου, Σ.(2000).
  1. Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.
    2. Mία ενότητα γραπτών σημειώσεων που διανέμονται στο University Press.
    3. Bιβλίο:Παντελιάδου, Σ. (2000).Μαθησιακές Δυσκολίες και Εκπαιδευτική πράξη. Τί & Γιατί; Αθήνα: Eλληνικά Γράμματα.
    Κεφ. 1, 2, 3, 5, 6, 8, 11.
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ:
Σημειώσεις Μαθήματος και Βιβλίο «Γη ,ένας μικρός εύθραστος πλανήτης»
Η ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΕΙΟΥ ΜΥΘΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ :
- Γ. Μ. Παράσογλου (επιμέλεια), Ανδρόνικος Νούκιος - Γεώργιος Αιτωλός, Αισώπου μύθοι: Οι πρώτες νεοελληνικές μεταφράσεις, Εκδόσεις Εστία, Αθήνα 1993, σσ. 13-24 («Εισαγωγή»).
- Θεόδωρος Γ. Μαυρόπουλος (εισαγωγή, μετάφραση, σχόλια), Αισώπειοι Μύθοι, Εκδόσεις Ζήτρος, Αθήνα 2005, σσ. 11-30 («Εισαγωγή»).
- Σημειώσεις μαθήματος. (Λαμβάνονται από University Press. Περιλαμβάνονται οι εισαγωγές των παραπάνω εγχειριδίων.)
- Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ :  Σημειώσεις στο open e-class και τα βιβλία του : Διδακτική των μέσων, Kron Friedrich W., Σοφός Αλιβίζος και Παιδαγωγικές διαστάσεις των νέων μέσων, Σοφός Αλεβίζος.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ :
Παράδοση Εργασιών 
ΦΥΛΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ :
Οι σημειώσεις του μαθήματος υπάρχουν στο Vista
ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ:
Οι σημειώσεις και τα αρχεία μαθήματος είναι αναρτημένα στο site :
ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ : Οι σημειώσεις της καθηγήτριας.
ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ:
 ΕΠΙΛΟΓΗ Α: 
  1. Δύο (2) πρόοδοι (συμμετοχή στην τελική αξιολόγηση κατά 40% και 40% καθεμία). 
  2. Περίληψη και κριτική ανάλυση δύο (2) άρθρων (20% της τελικής βαθμολογίας). Οι φοιτητές/ριες μπορούν να επιλέξουν άρθρα από τα περιοδικά: Νέα Παιδεία, Σύγχρονη Εκπαίδευση, Τα Εκπαιδευτικά, Παιδαγωγική Επιθεώρηση, Επιθεώρηση Παιδαγωγικών Θεμάτων.
ΕΠΙΛΟΓΗ Β:
  1. Γραπτές ή προφορικές εξετάσεις (80% της τελικής βαθμολογίας) 
  2. Περίληψη και κριτική ανάλυση δύο (2) άρθρων, όπως αυτή περιγράφεται και στην επιλογή Α. 
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ :
Το βιβλίο του Κ.Φιοραβάντες και μία ερ Σ: γασία για έναν καλλιτέχνη πάνω στην οποία θα εξεταστείτε κατά την προφορική εξέταση
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ:
Σημειώσεις μαθήματος 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ :
Οι σημειώσεις του μαθήματος βρίσκονται στα Vista
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ :
Εργασία πάνω σε λογισμικό που μας δίνει ο καθηγητής και εξέταση πάνω σε αυτό.
                                                       Δ.Α.Π. Ν.Δ.Φ.Κ. Ρόδου
                                                             στόχος μας τα όνειρα μας!



1 σχόλιο:

  1. Γεια σας

    θέλω να ρωτήσω:

    στο μάθημα ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ: το link που δίνεται για την ύλη των εξετάσεων σε πηγαίνει στην αρχική σελίδα του Π.Τ.Δ.Ε. Που θα βρω την ύλη των εξετάσεων ?

    δεν έχετε αναρτήσει ύλη για το μάθημα ΠΑΙΔΑΓ. ΣΠΟΥΔΕΣ - ΙΣΤΟΡΙΑ - ΠΑΡΟΝ - ΠΑΡΕΛΘΟΝ

    Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή