Πέμπτη 24 Μαΐου 2012

Ύλη Εξεταστικής Ιουνίου για το Π.Τ.Δ.Ε


ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΑΚΑΔ.ΕΤΟΣ:2011-2012
ΕΞΑΜΗΝΟ:ΕΑΡΙΝΟ

ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΕΔΙΟΥ -ΔΑΡΡΑ ΜΑΡΙΑ
 Από το βιβλίο του Η.  Ματσαγγούρα  (2006) με τίτλο «Θεωρία και Πράξη της Διδασκαλίας, Η Σχολική   Τάξη, Χώρος-Ομάδα-Πειθαρχία-Μέθοδος»,Εκδόσεις Γρηγόρη, Αθήνα , οι παρακάτω σελίδες:27-55,104-124,131-154,171-214,223-264,271-311,317-343,347-379,385-433.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ
Εργασία για έναν καλλιτέχνη μετά την αναγέννηση και το βιβλίο του
ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ
 Εργασία για έναν καλλιτέχνη μετά την αναγέννηση και το βιβλίο του

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΛΙΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ 
 Σημειωσεις στο βιβλιοπωλειο απεναντι από καμειρος και σημειωσεις μαθηματος
ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ: ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ-ΔΑΡΡΑ ΜΑΡΙΑ
Από το βιβλίο της κ. Ε. Ταρατόρη-  Τσαλκατίδου με τίτλο «Σχολική Αξιολόγηση» ,Εκδόσεις Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη, οι παρακάτω σελίδες:15-103,123-126
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ- ΤΣΕΣΜΕΛΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
 1. Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.
2. Περίγραμμα μαθήματος (University Press).
3. Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμμα το βιβλιο: Χατζηχρήστου, Χ. Γ. (2011). Σχολική Ψυχολογία. Αθήνα: Τυπωθήτω.
Κεφ. 1, 4 (υποκεφάλαια 1, 2.1, 4, 5,6,7,8), 5, 6 (υποκεφάλαια 1, 2, 3, 5, 6, 8), 7, 10, 12
Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμμα το βιβλίο
Νικολόπουλου, Δ.Σ. (2008). Σχολική Ψυχολογία. Εφαρμογές στο σχολικό περιβάλλον. Αθήνα: Tόπος. Όλα τα κεφάλαια.
 EΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΤΣΕΣΜΕΛΗ ΣΤΥΛΙΑΝΗ
1. Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.
2. Περίγραμμα μαθήματος (University Press).
3. Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμα το βιβλίο του
Xρηστάκη, Κ. Γ. (2001 (2001). Προβλήματα συμπεριφοράς στη σχολική ηλικία. Αθήνα: Ατραπός. Κεφ. 1, 2, 4, 5, 6.
 Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμα το βιβλίο των Καλαντζή-Αζίζι, Α. & Ζαφειροπούλου, Μ. (2004). 
Προσαρμογή στο σχολείο. Πρόληψη και αντιμετώπιση δυσκολιών. Αθήνα: Eλληνικά Γράμματα. Κεφ. 2, 3, 7, 8, 9, 10, 11. 
Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΣΤΟΝ 20ό ΑΙΩΝΑ -ΡΩΜΑΝΟΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
 Παραδοση εργασιων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ- ΚΙΜΟΥΡΤΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
 Α. Από το βιβλίο:
Green, Andy, Εκπαίδευση και Συγκρότηση του Κράτους. Η ανάδυση των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Αγγλία, στη Γαλλία και στις ΗΠΑ, Επιστημονική Επιμέλεια: Π.Κιμουρτζής, Εισαγωγή-Μετάφραση: Π.Κιμουρτζής & Γλ. Μανιώτη, Gutenberg, Αθήνα 2010. 
τα κεφάλαια (1, 2, 4, 5 & 6):
1. Η ανομοιογενής ανάπτυξη των εθνικών συστημάτων εκπαίδευσης
2. Οι κοινωνικές καταβολές των εθνικών συστημάτων εκπαίδευσης
4. Εκπαίδευση και κρατισμός στην ηπειρωτική Ευρώπη
5. Η περίπτωση των ΗΠΑ: εκπαίδευση, εθνότητα και αποκεντρωτικό κράτος
6. Η αγγλική εκπαίδευση και το φιλελεύθερο κράτος 
Β. Οι Σημειώσεις για το μάθημα διατίθενται από το φωτοαντιγραφικό κατάστημα University Press                                              :

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

Α΄  ΜΕΡΟΣ

====================================================
1. Χαραλάμπους, Δημήτρης Φ., «Εκπαιδευτική Πολιτική», σ. 228-232.  
2. Σταμέλος, Γιώργος, Εκπαιδευτική Πολιτική, Εκδόσεις Διόνικος ,Αθήνα 2009, σ. 21-44 & 45-68.
[Τα κεφάλαια 1 & 2 (1. «Ιστορική ανάπτυξη της Εκπαιδευτικής Πολιτικής, διεθνώς και στην Ελλάδα: μία ανάγνωση ως τη δεκαετία του ΄80» & 2. «Η Εκπαιδευτική Πολιτική διεθνώς και στην Ελλάδα: τα τελευταία χρόνια, μία ανάγνωση»]
Β΄  ΜΕΡΟΣ
======================================================
3. Σταμέλος, Γιώργος – Βασιλόπουλος, Ανδρέας, Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική. Συγκρότηση, Θεματολογία, Μεθοδολογία υλοποίησης, Επιδράσεις στην ελληνική εκπαίδευση και κατάρτιση, Μεταίχμιο, Αθήνα 2004, σ. 45-147.
7. Κλάδης, Διονύσης, "Η Κοινωνική Διάσταση της διαδικασίας της Μπολόνια και η πορεία από την Μπολόνια στην Πράγα και από την Πράγα στο Βερολίνο", στο: Γράβαρης, Διονύσης Ν. – Παπαδάκης, Νίκος, Εκπαίδευση και Εκπαιδευτική Πολιτική. Μεταξύ κράτους και αγοράς, Σαββάλας, Αθήνα 2005, σ. 177-184.

ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΦΕ -ΣΚΟΥΜΙΟΣ ΜΙΧΑΗΛ
Σημειωσεις από το site του
EΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ –ΚΙΟΥΛΑΦΑΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
Σημειωσεις μαθηματος
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ–ΚΙΟΥΛΑΦΑΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
Σημειωσεις μαθηματος
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ –ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Τα δυο πρωτα κεφαλαια από τα πρισματα
Οι 40 πρωτες σελιδες από το βιβλιο« ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΚΑΙ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ»
Σημειωσεις μαθηματος
Το χρονολογιο από το unicersity press
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ -ΤΣΟΛΑΚΙΔΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Σημειωσεις από το site του
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΕΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ: ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ- ΦΩΚΙΔΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
Παραδοση εργασιων
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ –ΚΛΑΔΑΚΗ ΜΑΡΙΑ
Σημειωσεις μαθηματος και σημειωσεις από το unicersity press ΕΙΚΟΝΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥΜΕΣΑ- ΦΩΚΙΔΗΣ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ
 Παραδοση εργασιων
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ-ΣΑΚΕΛΛΑΡΙΔΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ
Σημειωσεις ταξης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ -ΚΑΡΑΜΟΥΖΗΣ ΠΟΛΥΚΑΡΠΟΣ
Παρουσιαση εργασιας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΩΝ ΜΕΣΩΝ- ΣΟΦΟΣ ΑΛΙΒΙΖΟΣ
Σημειωσεις από το site του και σημειωσεις μαθηματος
ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ  ΚΑΖΟΥΛΛΗ  ΒΑΣΙΛΕΙΑ
Α. Από το βιβλίο:
Σκούρτου, Ε. (2011).  Η Διγλωσσία στο Σχολείο. Αθήνα: Gutenberg
Τα κεφάλαια 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 14, 15.
Κάθε κεφάλαιο συνδέεται με παραδείγματα ή δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν στα πλαίσια των μαθημάτων. 
Κεφάλαιο Πρώτο
Γλώσσες και Διγλωσσία στον Κόσμο
Δραστηριότητες:  (α) Δίγλωσσα κράτη (β) η Διγλωσσία στον τόπο μου

Κεφάλαιο Δεύτερο
Διγλωσσία, Γλωσσική Πολιτική και Σχολείο
Δραστηριότητα:  Ταινία «Όνειρα σε Άλλη Γλώσσα» της Λουκίας Ρικάκη http://www.youtube.com/watch?v=UiBzVyseWug

Κεφάλαιο Τρίτο
Η γλωσσική κοινότητα
Δραστηριότητες: “White Australia Policy”, “Aborigines”, “The Stolen Generation”

Κεφάλαιο Τέταρτο
Η γλώσσα στην επικράτειά της
Δραστηριότητα: Ταινία της Λουκίας Ρικάκη «Ο Άλλος»

Κεφάλαιο Πέμπτο
Γλωσσική Πολυμορφία και Γλωσσική Μετατόπιση
Ταινία, «Μη φοβάσαι, μίλα»

Κεφάλαιο Έκτο
Η Πολυμορφία της Μίας Γλώσσας
Η Κυπριακή «διάλεκτος» ;
Αντρέας Παπαπαύλου Καθηγητής Γλωσσολογίας και ψυχογλωσσολογίας του Πανεπιστημίου Κύπρου

Κεφάλαιο Έβδομο
Διγλωσσία: Μία Νέα Θεωρία σε Εξέλιξη
Bilingual Babies


Κεφάλαιο Ένατο
Πρώτη / Μητρική Γλώσσα


Κεφάλαιο Δέκατο Τέταρτο
Διγλωσσία και Μάθηση: Οι Αντίπαλες και οι Συμπληρωματικές Υποθέσεις
Υπόθεση 1: Η Μέγιστη Δυνατή Έκθεση στη Γλώσσα Στόχο / Χρόνος ανά Δραστηριότητα
Υπόθεση 2: Χωριστή Υποκείμενη Γλωσσική Ικανότητα / Κοινή Υποκείμενη Γλωσσική Ικανότητα
Υπόθεση 3: Η Αλληλεξάρτηση των Γλωσσών
Υπόθεση 4: Τα Οριακά Επίπεδα (Threshold Hypothesis)
Υπόθεση 5: Καθημερινή γλώσσα, ακαδημαϊκή γλώσσα, διακριτές γλωσσικές δεξιότητες
Υπόθεση 6: Ημιγλωσσία, μία υπόθεση υπό απόσυρση
Υπόθεση 7: Η υπόθεση της κατανοητής εισερχόμενης πληροφορίας
Υπόθεση 8: Ο γραμματισμός, οι γραμματισμοί και ο διγραμματισμός ή το συνεχές του (εγ)γραμματισμού σε δύο γλώσσες


Κεφάλαιο Δέκατο Πέμπτο
Πρόταση 3: Το πλαίσιο για την ανάπτυξη της ακαδημαϊκής γλώσσας

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΙΔΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΦΑΝΤΑΣΙΑΣ -ΠΑΠΑΝΤΩΝΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
 Α΄   Θεωρία    
Α1. Από το βιβλίο: Γ.Δ. Παπαντωνάκης. Εισαγωγή στο ελληνικό παιδικό μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας. Αθήνα: Κέδρος 2001, οι σελίδες: 15- 65
 Α2. Από τα ηλεκτρονικά περιοδικά Κείμενα (Πανεπιστημίου Θεσσαλίας) και Παιδαγωγικά Ρεύματα (Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αιγαίου) αντίστοιχα τα κείμενα  Γεώργιος Παπαντωνάκης «Ο παιδαγωγικός χαρακτήρας των κειμένων επιστημονικής φαντασίας. Σκέψεις με αφορμή αναγνώσεις ελληνικών κειμένων επιστημονικής φαντασίας», τεύχος 3 (http://keimena.ece.uth.gr/) και Γεώργιος Παπαντωνάκης
«Ελληνική παιδική λογοτεχνία επιστημονικής φαντασίας: Από την αποικιοκρατία και στην απολυταρχία στη δημοκρατική διαπαιδαγώγηση των παιδιών, τεύχος 1 (
http://www.rhodes.aegean.gr/ptde/revmata/) και η μελέτη «Δυστοπία και Ουτοπία και ελληνική επιστημονική φαντασία», η οποία σας έχει σταλεί με
email. Υπάρχει στο University press.
Β) Κείμενα:
1, Μαυροκεφάλου Λιλή. Το Άλλο. Αθήνα: Κέδρος.
2. Σίνου Κίρα . Το μεγάλο πείραμα. Αθήνα: Κέδρος.
3. Παπαθεοδώρου Βασίλειος. Χνότα στο τζάμι. Αθήνα: Κέδρος. 2008.
4. Βερέττας Μάριος. Εισβολή στη Μυρμηγκάνα. Αθήνα: Μάριος Βερέττας.  (προαιρετικό).
ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΣΤΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΓΙΑ ΕΝΗΛΙΚΕΣ -ΠΑΠΑΝΤΩΝΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ
 Α΄   Θεωρία
Α1. Γιάννη Ρίτσου: Βιογραφικά
Α2. Από το βιβλίο: Γ.Δ. Παπαντωνάκης. Εισαγωγή στην παιδική ποίηση του Γιάννη Ρίτσου. Αθήνα: Οδυσσέας 2008,  οι σελίδες: 11– 128.
Β.  Όσοι έχουν επιλέξει τη δεύτερη επιλογή
Β1. Γιάννη Ρίτσου: Βιογραφικά
Β2.  Από το βιβλίο: Ανδρέας Καρακίτσιος Ποίηση για παιδιά και νέους. Θεσσαλονίκη: Ζυγός, 2008, οι σελίδες 25-73.
Β) Κείμενα:
      Τα λογοτεχνικά κείμενα που έχουν οριστεί από την έναρξη της ακαδημαϊκού έτους :
      α) Λίτσα Ψαραύτη. Όνειρα από μετάξι. Αθήνα: Πατάκης.
       β) Λότη Πέτροβιτς-Ανδρουτσοπούλου. Σπίτι για πέντε. Αθήνα: Πατάκης.
      ε) Βασίλης Παπαθεοδώρου: Το μήνυμα. Αθήνα: Καστανιώτης 2009.
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ -ΤΣΙΜΠΙΔΑΚΗ  ΑΣΗΜΙΝΑ
Σημειωσεις στο βιβλιοπωλειο απεναντι από καμειρος και σημειωσεις μαθηματος
ΜΟΝΤΕΛΑ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ - ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΧΟΛΕΙΟ
Σημειωσεις στο βιβλιοπωλειο απεναντι από καμειρος και σημειωσεις μαθηματος





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου