Δευτέρα 31 Δεκεμβρίου 2012

Ύλη Εξεταστικής Χειμερινού Εξαμήνου για το Τ.Μ.Σ

                                                          ΔΑΠ-ΝΔΦΚ ΡΟΔΟΥ
                              
                                                     
                      
                ΥΛΕΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΤΜΣ

Α’ εξάμηνο
1) ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
ΥΛΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ:
α) Οι δακτυλογραφημένες σημειώσεις του διδάσκοντος
β) Από το βιβλίο των J. Bury & R. Meiggs (τόμος Α’ ):
• Η εξάπλωση των Ελλήνων στο ανατολικό Αιγαίο (σελίδες 87-95).
• Η πτώση των ελληνικών μοναρχιών και η ανατολή των δημοκρατιών (σελίδες 95-97).
• Δημοκρατικά κινήματα: νομοθέτες και τύραννοι (σελίδες 158-161).
• Οι τυραννίδες της κεντρικής Ελλάδας (162-173).
• Κεφάλαιο 2, σελ. 104 (Τα αίτια του αποικισμού και Λαϊκή δυσαρέσκεια στην Ελλάδα).
γ) Οι πανεπιστημιακές παραδόσεις.
δ) Θεματική ύλη (από οποιοδήποτε βιβλίο): τα παραπάνω θέματα και: αρχαϊκή περίοδος, Σωκράτης, Πεισίστρατος, Κλεισθένης, Αποικισμός, Τυραννία.
2) ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ :ΜΕΣΟΙ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ Α. Σημειώσεις
Β. Ένα από τα προτεινόμενα βιβλία:
Βraudel, Μεσόγειος
Σακκάς, Οι Άραβες, πρώτο μέρος (εκτός από τα κεφάλαια 4, 6, 11 και 12).


3)ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ:
Διδαχθείσα ύλη
Θεματικές ενότητες:
Εισαγωγικά στοιχεία
Γενικά χαρακτηριστικά της ανθρώπινης γλώσσας – Σε τι διαφέρουν οι φυσικές γλώσσες από
τα άλλα συστήματα επικοινωνίας – Κλάδοι της γλωσσολογίας
Γλώσσα και νους
Γλώσσα και συστήματα επικοινωνίας των ζώων – Τα χαρακτηριστικά της γλωσσικής
κατάκτησης – Γλώσσα και γλωσσική παθολογία – Περιπτώσεις «διπλής αναντιστοιχίας»
γλώσσας ‐νόησης – Είδη αφασιών – Η κρίσιμη περίοδος – Καθολική γραμματική– Γλωσσικοί
σοφοί – Γλωσσογένεση και κρεολές γλώσσες
Φωνητική και φωνολογία
Γενικές αρχές – Κλάδοι της φωνητικής – Οι φθόγγοι της Ελληνικής – Αρθρωτικά
χαρακτηριστικά των φθόγγων – Τα φωνήματα της Ελληνικής – Διαφοροποιητικά
χαρακτηριστικά – Αφομοίωση/ανομοίωση
Σύνταξη
Η έννοια της δομής – Κριτήρια για την κατάταξη μορφημάτων/λέξεων σε κατηγορίες («μέρη
του λόγου») – Φράσεις και τα κριτήρια για τον εντοπισμό τους – Φραστικός δείκτης
(δενδροδιαγράμματα)
Μορφολογία
Γενικές αρχές – Είδη και αναγνώριση μορφημάτων – Κανόνες σχηματισμού των λέξεων
(κλίση, παραγωγή, σύνθεση) – Μορφολογική ανάλυση λέξεων
Σημασιολογία
Σημασιολογικές ιδιότητες – Σημασιολογική συνάφεια λέξεων – Σημασία φράσεων – Τιμές
και συνθήκες αληθειακότητας των προτάσεων
Πραγματολογία
Γενικές αρχές – Γλωσσικό και περιστασιακό περικείμενο – Ανάλυση λόγου – Αξιώματα της
Συνομιλίας
4)ΠΡΟΙΣΤΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ :
Οι σημειώσεις του διδάσκοντος .
* Θα επικεντρωθείτε ιδιαίτερα σε Πολιόχνη Λήμνου, Ακρωτήρι Θήρας, Κνωσό και Μυκήνες
5)ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ :
Α) Βιβλίο Maurice Duverges Πολιτική Επιστήμη: εισαγωγή και μέχρι την σελίδα 82
Β) Η παραδόσεις τον μαθημάτων
Γ’εξαμηνο
1) ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ:
Θεματικές Ενότητες:
- Η οικονομία οι τρόποι οργάνωσης της, οι στόχοι και τα προβλήματά της
- Η ιστορική διαμόρφωση και η εξέλιξη των οικονομικών συστημάτων
- Πώς λειτουργούν οι επιμέρους αγορές: α) χρήση του χρήματος στην οικονομία, β) αγαθά και υπηρεσίες, γ) για τους παραγωγικούς συντελεστές
- Η εξέλιξη της οικονομικής σκέψης: κλασικές θεωρίες πολιτικής οικονομίας (Σμιθ, Ρικάρντο, Μάλθους)
- Η θεωρία του Κέυνς, η νεοκλασική σύνθεση και η μαρξιστική θεωρία
- Το διεθνές εμπόριο και οι θεωρίες του απόλυτου και του συγκριτικού πλεονεκτήματος
- Μορφές αγοράς και επιχειρήσεις
- Πώς γίνεται η παραγωγή των προϊόντων στο βραχυχρόνιο και μακροχρόνιο διάστημα και το κόστος παραγωγής
- Γιατί πραγματοποιούνται επενδύσεις – οι συγχωνεύσεις και οι εξαγορές των επιχειρήσεων
- Βασικά συνολικά μεγέθη σε μια οικονομία (εγχώριο προϊόν, χρηματικά και πραγματικά μεγέθη)
- Κρατική οικονομική δραστηριότητα και δημοσιονομική πολιτική
- Βασικά οικονομικά προβλήματα (ανεργία, πληθωρισμός, εισοδηματική ανισότητα και φτώχεια)
- Παραοικονομία

2) ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ :
Οι σημειώσεις του διδάσκοντος που βρίσκονται στο moodle .
3) ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ Ι:
Θεματικές Ενότητες:
•Τι είναι οι ΔΟ - εξέλιξη και ιστορική αναδρομή (από το 19ο αιώνα ως σήμερα)
•Κατηγορίες ΔΟ (παγκόσμιοι, περιφερειακοί, οικονομικοί, τεχνικοί, στρατιωτικοί κλπ)
•Αποστολή ΔΟ - θεσμοθετημένη συνεργασία μεταξύ κρατών-μελών
•Διαδικασία και συνέπειες ιδρύσεως ΔΟ και ειδικότερα ΟΗΕ
•Έννοια, σκοπός και λειτουργία ιδρυτικής συνθήκης - καταστατικός χάρτης ως το "Σύνταγμα" ενός ΔΟ
•Βασικές αρχές που διέπουν τους ΔΟ και ειδικότερα τον ΟΗΕ - αρχή ισότητας μεταξύ κρατών-μελών
•Ιδιότητα κράτους-μέλους και συνέπειες (απόκτηση, απώλεια, υποχρεώσεις, δικαιώματα) και ειδικότερα στον ΟΗΕ
•Τα όργανα των ΔΟ και ειδικότερα στον ΟΗΕ (σύνθεση, δομή, τρόπος λειτουργία) και λήψη αποφάσεων (διαδικασία, δεσμευτικότητα)
•Ειρηνική επίλυση διαφορών μεταξύ κρατών-μελών - διαδικασίες που προβλέπονται στο χάρτη του ΟΗΕ
•Μη τήρηση υποχρεώσεων από τα κράτη-μέλη: συνέπειες και επιβολή κυρώσεων.
•Η λύση των ΔΟ (λόγοι, τρόποι, αποτελέσματα)
• Ο ρόλος των ΔΟ και κυρίως του ΟΗΕ στη σημερινή διεθνή κοινότητα - αποτίμηση σημασίας ΔΟ
4)ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Θα πρέπει να απαντήσουν γραπτώς, με ανοιχτά βιβλία, στο υποχρεωτικό θέμα που έχει δοθεί από την αρχή του εξαμήνου:
«Παρουσιάστε τα στάδια εξέλιξης της ελληνικής γλώσσας από τις αρχές έως την ίδρυση του ελληνικού κράτους».
Και σε άλλες 5 ερωτήσεις με κλειστά τα βιβλία από την υλη του μαθήματος
Επίσης έχει δοθεί η δυνατότητα συμψηφιστικής εργασίας που μπορείτε να την πάρετε από τον διδάσκον καθηγητή !
5) ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ : ΔΙΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
1) Αρχαιομετρία (Ιστορική αναδρομή, ορισμός, παραδείγματα).
2) Απόλυτη και σχετική χρονολόγηση.
3) Αρχαιολογικά υλικά - Γεωλογικά υλικά (ομοιότητες, διαφορές).
4) Χρονολόγηση με θερμοφωταύγεια (ΘΦ) και Οπτικά Προτρεπόμενη φωταύγεια (ΟΠΦ)
5) Χρονολόγηση με άνθρακα 14 (C-14).
6) Δενδροχρονολόγηση.
7)Σύντομη αναφορά σε άλλες μεθόδους χρονολόγησης: μέθοδος με αμινοξέα, ενυδάτωση οψιανού , αρχαιομαγνητισμός, Μόλυβδος-210.
Χρονολόγηση με φωταύγεια πέτρινων επιφανειών.
9) Σύντομη αναφορά σε φυσικές μεθόδους ανάλυσης (Ακτίνες-Χ Φθορισμού, Νετρονική Ενεργοποίηση, Ατομική απορρόφηση, ICP-MS, SIMS, LIBS, XRD, PLM)
10) Αρχαιοαστρονομία και η επίδραση στους αρχαίους πολιτισμούς.
11) Αρχές προληπτικής συντήρησης έργων τέχνης.
12) Αρχαιογεωφυσικές διασκοπήσεις (μαγνητόμετρο, ηλεκτρόμετρο, γεωραντάρ, σόναρ, αεροφωτογραφίες με /IR/Δορυφόρο)
13) Case Studies : Η έκρηξη του ηφαιστείου της Σαντορίνης και η πτώση του Μινωικού πολιτισμού, ο εντοπισμός της Αρχαίας Ελίκης, η Συνδόνη του Τορίνο, εμπόριο οψιανού και κεραμικών).
14) Τα προγράμματα του Εργαστηρίου Αρχαιομετρίας στη Ρόδο.
ΚΑΤΕΥΘΗΝΣΕΙΣ :
ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ :
Ε’ εξάμηνο
1) ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΠΑΦΗ :
Από το βιβλίο της A. McMahon, Ιστορική Γλωσσολογία:
Κεφάλαιο 8: Γλωσσική Επαφή
Κεφάλαιο 10: Pidgin και κρεολές
Κεφάλαιο 11: Γλωσσικός Θάνατος

2) ΤΥΠΟΛΟΓΙΑ :
Η διδάσκουσα θα παραδώσει σχετικές σημειώσεις

3)ΦΩΝΗΤΙΚΗ / ΦΩΝΟΛΟΓΙΑ :
Η διδάσκουσα θα παραδώσει σχετικές σημειώσεις

4)ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ :
1.Προσωπικές σημειώσεις
2. Υλικό που ο διδάσκων έχει αποστείλει ηλεκτρονικά
3. Από το βιβλίο της Α. Ράλλη, Μορφολογία:
Κεφάλαιο 1: 1.1
Κεφάλαιο 2: 2.1.1, 2.2, 2.2.3, 2.2.5
Κεφάλαιο 3: 3.4.1, 3.4.2, 3.4.3, 3.4.4, 3.4.5
Κεφάλαιο 4: 4.3.4, 4.3.5, 4.3.6, 4.3.8

5)ΛΕΞΙΚΟΛΟΓΙΑ:
1.Προσωπικές σημειώσεις
2. Υλικό που ο διδάσκων έχει αποστείλει ηλεκτρονικά
3. Από το βιβλίο του Γ. Ξυδόπουλου, Λεξικολογία:
Κεφάλαιο 1: 1.1, 1.2-1.5
Κεφάλαιο 2: 2.5, 2.5.3
Κεφάλαιο 3: 3.3.3.3, 3.4, 3.5-τέλος
Κεφάλαιο 6: 6.1, 6.2, 6.2.3, 6.3, 6.3.1, 6.3.3
Κεφάλαιο 7: 7.1, 7.3.2.1, 7.3.2.2, 7.3.3.1, 7.3.4
6) ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ :
Η διδάσκουσα θα παραδώσει σχετικές σημειώσεις
Ζ’ εξάμηνο
1) ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΓΛΩΣΣΙΑΣ :
Από το βιβλίο του Ι. Γαλαντόμου, Μαθήματα Διγλωσσίας:
Κεφάλαιο 1: 1.1, 1.3, 1.4, 1.5
Κεφάλαιο 2: 2.1, 2.6
Κεφάλαιο 5: 5.1, 5.2, 5.4
Κεφάλαιο 6: 6.1, 6.2 (εκτός από τους τύπους 1-6), 6.5
Κεφάλαιο 7: 7.2
Κεφάλαιο 8: 8.3
Κεφάλαιο 9: 9.1, 9.3
Κεφάλαιο 10: 10.2
2) ΛΟΓΙΚΗ ΚΑΙ ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΑ :
Η διδάσκουσα θα παραδώσει σχετικές σημειώσεις

ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ :
Ε’ εξάμηνο
1) ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ :
Α. Από το βιβλίο των M. Gillis, D. H. Perkins, M. Roemer, D. R. Snodgrass, Η Οικονομική της Ανάπτυξης:
1. Ο ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΜΕΝΟΣ ΚΟΣΜΟΣ
2. Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
3. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΜΕΓΕΘΥΝΣΗ
4. ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΕΥΗΜΕΡΙΑ
5. ΚΑΘΟΔΗΓΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: ΑΓΟΡΕΣ ΕΝΑΝΤΙ ΕΛΕΓΧΩΝ
6. ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ
7. ΔΙΑΤΗΡΗΣΙΜΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
8. ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΠΟΡΟΙ – ΠΛΗΘΥΣΜΟΣ
9. Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
10. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
11. ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ

Β. Από το βιβλίο των: Σεϊμένης, Ι., Σεΐτης,Κ., Η Μεσόγειος στις Αρχές του 21ου Αιώνα: 1. από το Κεφ. 1: Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΕΣΟΓΕΙΟΥ 2. από το Κεφ. 3: ΟΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ
Γ. Οι σημειώσεις του διδάσκοντος

2) ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗ ΝΑ ΕΥΡΩΠΗ :
Α. Από το βιβλίο του Σ. Βαρουξάκη, Η Διπλωματία της Μεσογείου:
Μέρος Πρώτο
Κεφάλαιο Α (σελίδες 45-56)
Κεφάλαιο Δ (σελίδες 84-104)
Β. Από το βιβλίο των Ι. Σεϊμένη και Κ. Σεΐτη, Η Μεσόγειος στις Αρχές του 21ου Αιώνα:
Κεφάλαιο Δεύτερο (σελίδες 59-109)
Κεφάλαιο Τέταρτο (σελίδες 141-152)

3) ΘΕΣΜΟΙ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΕΕ:
1. Από το βιβλίο του Π. Ιωακειμίδη. Η Συνθήκη της Λισσαβώνας.Παρουσίαση,ανάλυση,αξιολόγηση,Εκδόσεις Θεμέλιο, Β' Έκδοση 2010,σελ 9-160
2. Τα κείμενα και τα άρθρα που έχουν διανεμηθεί στα μαθήματα
4) ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΟ ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΟ ΚΟΣΜΟ:
Α) Το βιβλίο που πήραν οι φοιτητές και οι σημειώσεις του μαθήματος
Θέματα προς εξέταση
1. Βασικά χαρακτηριστικά του μεταπολεμικού κόσμου
2. Οι απαρχές του Ψυχρού Πολέμου 1945-53
3. Η έναρξη του Ψυχρού Πολέμου στην Άπω Ανατολή, 1950-53 (πόλεμος Κορέας)
4. Αμερικανική πολιτική: ασύμμετρη απάντηση, ευέλικτη απάντηση
5. Τα γεγονότα σε Ουγγαρία, Σουέζ 1956
6. Ο Ψυχρός Πόλεμος στη Μέση Ανατολή
7. Ο πόλεμος του Βιετνάμ
8. Νίξον, Κίσινγκερ και σινοαμερικανική προσέγγιση
9. Η περίοδος της ύφεσης τη δεκαετία του 1970
10. Τα γεγονότα σε Ιράν, Αφγανιστάν, 1978-79
11. Ο δεύτερος Ψυχρός Πόλεμος, 1980-85
12. Το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, 1985,1991
13. Η αποαποικιοποίηση – ο Τρίτος Κόσμος
Ζ’ εξάμηνο
1) ΕΞΩΤΕΡΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ :
Τα βιβλία των :
Σωτήρη Ντάλη., Η ΕΕ και η πολυμερής διαχείριση της παγκοσμιοποίησης, Εκδόσεις Παπαζήση 2012.
Και
Αλέξανδρου Γιαννή., Από το «Εγώ» στο «Εμείς». Εξωτερική πολιτική στην εποχή της ΕΕ και της παγκοσμιοποίησης, Εκδόσεις Παπαζήση 2009.
2) ΑΡΧΑΙΟ-ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ : ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
1. Όλες οι πανεπιστημιακές παραδόσεις.
2. Από το βιβλίο του Ch. Meier, H πολιτική τέχνη της αρχαίας ελληνικής τραγωδίας, τα κεφάλαια Ι-ΙV (σελ. 19-74) και το κεφάλαιο VII (240-254).
H εξέταση του μαθήματος θα γίνει με προφορική παρουσίαση στα δύο τελευταία μαθήματα του εξαμήνου ή με γραπτή απαλλακτική εργασία, η οποία θα κατατεθεί την ημέρα που θα οριστεί η εξέταση του μαθήματος, στο γραφείο του διδάσκοντος.
Η παρουσίαση ή η εργασία θα πρέπει να αφορά την πολιτική θεώρηση ενός σύγχρονου ή αρχαίου λογοτεχνικού/θεατρικού/κινηματογραφικού/ιστορικού έργου. Η εργασία θα πρέπει να απαντά τα εξής ερωτήματα: είναι υπαινικτικό ή άμεσο το πολιτικό νόημα του συγκεκριμένου έργου; Ποιος είναι ο δημιουργός του; Πότε δημιουργήθηκε; Σε τι αναφέρεται; Ποια ήταν η πολιτική κατάσταση όταν δημιουργήθηκε; Υπήρξαν αντιδράσεις ή επιπτώσεις από τη δημοσίευση αυτού του έργου;
Η δήλωση των παρουσιάσεων ή των θεμάτων εργασιών θα γίνεται κατά τη διάρκεια των μαθημάτων (εναλλακτικά στο siropoulos@aegean.gr).
3) ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ ΤΩΝ ΥΔΑΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ :
-Η έννοια της ανοιχτής θάλασσας, των διεθνών ποταμών και λιμνών και η άσκηση κυριαρχίας από τα παράκτια/παρόχθια κράτη
-Η σημασία των υδάτων από την αρχαιότητα ως σήμερα (στρατιωτική, εμπορική, οικονομική, επιστημονική κ.λ.π.)
-Οι διεθνείς συνθήκες του δικαίου της θάλασσας (1958 και 1982)
-Η αιγιαλίτιδα ζώνη (χωρικά ύδατα) – η συνορεύουσα ζώνη - η αποκλειστική οικονομική ζώνη (ΑΟΖ) – η υφαλοκρηπίδα και η εφαρμογή της στην Ελλάδα
-Το περιβάλλον ως κοινό κτήμα της ανθρωπότητας – το δικαίωμα των ανθρώπων στο περιβάλλον
-Η ρύπανση του περιβάλλοντος (έδαφος-ατμόσφαιρα-θάλασσα) και πως εκδηλώνεται
-Η συνθήκη για την κλιματική αλλαγή και το πρωτόκολλο του Κιότο – οι διεθνείς συνδιασκέψεις για το περιβάλλον
-Οι αρχές που διέπουν το δίκαιο του περιβάλλοντος:
η αρχή της προλήψεως, η αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει και η αποκατάσταση της προκλειθήσας ζημιάς, η αρχή της αειφορίας (βιώσιμης ανάπτυξης).
ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ
Ε’ εξάμηνο
1)ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΠΡΩΙΜΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ ΧΡΟΝΩΝ :
Την παλιά έκδοση του βιβλίου του Κ.Ζαρα σελ.23-136
2) ΜΙΝΩΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ :
Η Μυκηναϊκή Ελλάδα στις γραπτές πηγές των Ελλήνων Κλασσικών.
Η ανακάλυψη του Μυκηναϊκού κόσμου τον 19ο μ.Χ. αιώνα.
Η έκρηξη του ηφαιστείου της Θήρας και οι επιπτώσεις που είχε στους πολιτισμούς του Αιγαίου --- η άνθηση του Μυκηναϊκού πολιτισμού.
Εμφάνιση του Μυκηναϊκού πολιτισμού και τα γενικά χαρακτηριστικά του: κατεξοχήν ‘ελληνικά’ χαρακτηριστικά.
Υστεροελλαδική Ι Περίοδος: Ταφική αρχιτεκτονική, Ταφικοί Κύκλοι Α και Β των Μυκηνών, Ταφικά έθιμα.
Η Τέχνη της Υστεροελλαδικής Ι Περιόδου: Λιθοτεχνία, Μεταλλοτεχνία (χρυσός, άργυρος, ήλεκτρο, χαλκός), οπλοτεχνία (τεχνική της ένθεσης με μέταλλα), κοσμηματοτεχνία, σφραγιδογλυφία.
Υστεροελλαδική ΙΙ Περίοδος: Ταφική αρχιτεκτονική (Θαλαμωτοί τάφοι, Θολωτοί τάφοι), Ταφικά έθιμα (καταγωγή των θολωτών τάφων), Μεταλλοτεχνία, κοσμηματοτεχνία, σφραγιδογλυφία.
Υστεροελλαδική ΙΙΙ Περίοδος: Αρχιτεκτονική (ακροπόλεις, ανάκτορα, οικίες -κυρίως οι ακροπόλεις των Μυκηνών, της Τίρυνθας, της Πύλου, του Ορχομενού), ομοιότητες και διαφορές με τα μινωικά ανάκτορα. Η τέχνη της τοιχογραφίας στην Μυκηναϊκή Ελλάδα (συγκρίσεις με εκείνη της μινωικής Κρήτης), ειδωλοπλαστική, οπλοτεχνία, σφραγιδιγλυφλια, ελεφαντουργία, κεραμική.
Το τέλος του Μυκηναϊκού πολιτισμού.
3)ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΡΧΑΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ :
Ο διδάσκων καθηγητής θα παραδώσει σημειώσεις
4)ΑΡΧΑΙΟΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ :
Οι σημειώσεις βρίσκονται στο university press
Ζ’ εξάμηνο
1)ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ ΕΛΛΗΝΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΡΩΜΑΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ :
Α)Εισαγωγή μασιλικη εικονογραφία ,ολισιπος και η σχολή του ελληνιστικού μπαροκ και ροκο
Β)κεφ. 1,2,3,4,5,6, (7),11,12 και τα παραστήματα α,β,γ
2) ΜΥΚΗΝΑΙΚΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ :
Από τις σειμιωσεις στο university press το βιβλιο του βασιλικου έως την σελιδα 444
*Ξένης γλώσσα :
Α) προσωπικές σημειώσεις
Β)οι σημειώσεις που έχουν δώσει οι καθηγητές

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου