Πέμπτη 10 Ιανουαρίου 2013

Ύλη Χειμερινού εξαμήνου για το Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ



Δ.Α.Π –Ν.Δ.Φ.Κ  ΡΟΔΟΥ   Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ.
ΥΛΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 2012-2013

v ΕΞΕΛΙΚΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ I (ΠΟΛΕΜΙΚΟΣ)
Από το βιβλίο «Εξελικτική Ψυχολογία, Δια βίου ανάπτυξη» τα κεφάλαια 1ο ,2ο ,4ο  εκτός σελ. 154-184, κεφ.5ο,6ο,7ο  εκτός σελ.266-273 και κεφ.8ο  

v ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΗΣ (ΚΟΝΤΑΚΟΣ)

Θα ρωτηθείτε για θέματα σχετικά με την εκπαίδευση, το εκπαιδευτικό σύστημα, τα
εκπαιδευτικά ιδεώδη, την εκπαιδευτική σκοποθεσία, τις βασικές παιδαγωγικές αρχές,
 τις θεωρίες διδασκαλίας και μάθησης:

1.  Γενικά για την ελληνική αρχαιότητα (Σπάρτη, Αθήνα, Σοφιστές, Σωκράτη, Πλάτωνα, Αριστοτέλη, βαβασικές απόψεις και εκπρόσωποι, παιδαγωγικά έργα),
2.Ελληνιστική περίοδος (γενικά για τα χαρακτηριστικά του εκπαιδευτικού συστήματος)
3.Διαφωτισμός (Ρουσσώ, Βασικές κοινωνικές και παιδαγωγικές αντιλήψεις)
Ιδεαλισμός (Πεσταλότσι, Φραίμπελ, γενικά για τις παιδαγωγικές/διδακτικές τους ιδέες και αρχές)

4.Εικοστός αιώνας («Παιδαγωγική από τη σκοπιά του παιδιού», γενικές αντιλήψεις για την
εκπαίδευση του παιδιού, βασικές παιδαγωγικές αρχές των E. Key, M. Montessori, Dewey,
Kerschensteiner και Gaudig, Σχολείο Εργασίας).
5.Νεοελληνική Εκπαίδευση 



v ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (ΚΑΪΛΑ)
Οι σημειώσεις του μαθήματος: 1)Κοινωνιόγραμμα, 2)Επιστημονικά κριτήρια, 3)ερωτηματολόγιο (θεωρία)
v ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ  ΠΟΛΙΤΙΚΗ  (ΓΟΥΒΙΑΣ)
(οι τίτλοι των σημειώσεων είναι αυτοί που εμφανίζονται στο Moodle, και όχι μέσα στα ίδια τα αρχεία)
1)ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ (κείμενο του Δ. Γουβιά) [Ενότητα 1]
2)ΡΟΛΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑ (κείμενο του Δ. Γουβιά) [Ενότητες 5 - 6, χωρίς τη Βιβλιογραφία]
3)ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (κείμενο του Δ. Γουβιά) [ΟΛΟ, εκτός των ενοτήτων 1 & 2]
4)ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (κείμενο των Χρ. Γκόβαρη & Ι. Ρουσσάκη) [Κεφ. 1]
5)ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ (κείμενο του Κ. Θεριανού) [ΟΛΟ]
6)ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΦΥΛΟ (κείμενο του Δ. Γουβιά) [Ενότητες 1, 3, 4]
7)ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ (κείμενο του Δ. Γουβιά) [Ενότητες 1 – 4]
8)ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΝΟΗΤΙΚΗ_ΣΤΕΡΗΣΗ (κείμενο των Χ. Γρηγοριάδου & Γ. Ζιώγα) [ΟΛΟ]
9)GOUVIAS_EKKE_132_133_99-146 (κείμενο του Δ. Γουβιά) [ΟΛΟ, εκτός της Βιβλιογραφίας]

v ΠΑΙΔΙΚΟ ΒΙΒΛΙΟ: ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ(ΠΑΠΑΔΑΤΟΣ)

v ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ  ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ (ΜΟΥΤΖΙΟΣ-ΡΕΝΤΖΙΟΣ)
Α) Όλες τις σημειώσεις του και
Β)Από το βιβλίο «Βασικές μαθηματικές έννοιες για τον εκπαιδευτικό της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης» τα κεφάλαια 1ο,3ο,4ο,5ο,9ο
Ή
Από το βιβλίο «Διδακτική βασικών μαθηματικών εννοιών» τα κεφάλαια 1ο, 2ο, 3ο, 5ο

v ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙ:ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ (ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΥ)

Τρόποι Εξέτασης
Οι φοιτήτριες/τές μπορούν να επιλέξουν έναν από τους παρακάτω 2 τρόπους εξέτασης:
Α) Γραπτές εξετάσεις κατά την προβλεπόμενη ημερομηνία στην εξεταστική περίοδο του Χειμερινού Εξαμήνου.
Η ύλη του μαθήματος είναι: α) το βιβλίο που δήλωσε η/ο κάθε φοιτήτρια/τής και β) συμπληρωματικά, οι σημειώσεις που θα αναρτηθούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα, καθώς και οι σημειώσεις από τα μαθήματα.
Σημ. Η γραπτή εξέταση του μαθήματος πραγματοποιείται με ανοιχτά τα βιβλία (όχι όμως και με τις σημειώσεις).
Β) Συγγραφή και παράδοση «Ημερολογίου Ανάγνωσης» (σύμφωνα με τις οδηγίες που δίνονται κατά τη διάρκεια των μαθημάτων και στην ηλ. πλατφόρμα). Τα ημερολόγια θα παραδίδονται ηλεκτρονικά την προηγούμενη ημέρα της εξέτασης του μαθήματος (είναι δυνατόν να παραδίδονται σε έντυπη μορφή, κυρίως ημερολόγια στα οποία ενσωματώνεται άλλο υλικό το οποίο είναι δύσκολο να αποτυπωθεί σε ηλεκτρονική μορφή).
Σημειώνεται ότι:
1)Όλες/οι φοιτήτριες/τές που επιλέγουν την πρακτική του ημερολογίου θα πρέπει υποχρεωτικά να συμπληρώσουν, επίσης, ένα ερωτηματολόγιο αξιολόγησης της πρακτικής κατά την ημέρα της εξέτασης του μαθήματος.

2)Όσες/οι επιλέξουν τον τρόπο εξέτασης με «Ημερολόγιο Ανάγνωσης», θα έχουν τη δυνατότητα παράδοσής του στο τελευταίο μάθημα (στις 08/01/2013): ο βαθμός της αξιολόγησης του ημερολογίου θα ανακοινωθεί πριν από την έναρξη της εξεταστικής, έτσι ώστε, σε περίπτωση επιθυμίας βελτίωσης του βαθμού, οι φοιτήτριες/ές να έχουν το δικαίωμα συμμετοχής και στις γραπτές εξετάσεις (την ημέρα της εξέτασης του μαθήματος κατά την εξεταστική περίοδο.

3)Τα παραδοτέα στο τέλος κάθε μαθήματος καθώς και των εργαστηρίων, λειτουργούν συμπληρωματικά-ενισχυτικά για την αξιολόγηση, είτε αυτή πραγματοποιηθεί τελικά με γραπτές εξετάσεις, είτε με παράδοση ημερολογίου.

v ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ, ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ (ΣΚΟΥΜΠΟΥΡΔΗ)
Από το βιβλίο «Σχεδιασμός ένταξης υλικών και μέσων στην μαθηματική εκπαίδευση μικρών παιδιών»:
Α)Εισαγωγή, σελ. 13-17
Β)Το 1ο Κεφάλαιο, σελ. 21-40 και σελ. 45, το 2ο Κεφάλαιο, σελ. 63-71 [και από τις σελίδες 71-120 μόνο τα σημεία με έντονη γραφή], το 3ο Κεφάλαιο, σελ. 121-135, σελ. 152-156 και σελ. 167-183 και το 4ο Κεφάλαιο, σελ. 185-227.

v ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ (ΣΚΟΥΡΤΟΥ)
Η ύλη αποτελείται από:

(α) Από το βιβλίο: «(Β.α.1) COOK-GUMPERZ,J.(2008): H Kοινωνική Δόμηση του Γραμματισμού, Θεσσαλονίκη:Επίκεντρο. Να προσέξουν την ιστορία της γραφής και τι παριστάνει η γραφή.
Η’ από το βιβλίο: «(Β.α.2) KRESS, Gunther & van. LEEUWEN, Theo(2010): Η Ανάγνωση των εικόνων, Θεσσαλονίκη:Επίκεντρο. Να προσέξουν την σχέση εικόνας και κειμένου.
(β)από το αναρτημένο κείμενο του BRUNNER
(B.β.)BRUNNER,J.(2004): Δημιουργώντας Ιστορίες-Νόμος, Λογοτεχνία, Ζωή, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. Προσοχή στην σημασία της κατασκευής & ανακατασκευής του εαυτού.

v ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ(ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ)

Από το βιβλίο «Μυθοπλασία, βίωμα και παιδεία», από το πρώτο μέρος το Α και Β και όλο το Δ.

v ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ:ΜΕΘΟΔΟΙ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ(ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ)

1.Μέθοδοι – τεχνικές περιβαλλοντικής εκπαίδευσης 
2. Μέθοδος
Project Ι 
3. Μέθοδος
Project ΙΙ 
4. Επίλυση προβλήματος
 
5. Χαρτογράφηση Εννοιών
 
6. Ιδεοθύελλα – καταιγισμός ιδεών
 
7. Μελέτη πεδίου
 
8. Περιβαλλοντικό μονοπάτι
9. Δομημένη Συζήτηση – διάλογος
 
10. Παιχνίδι ρόλων
 
11. Ηθικό δίλημμα
Από το βιβλίο «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΚΕΨΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ» σελ. 167-187, σελ. 227-228, σελ.241-251, σελ.263-288, σελ.321-322, σελ. 345-350, σελ. 391-398, σελ. 417-433, σελ. 435-438, σελ. 459-471.

Ή «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΚΕΨΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ» (τόμ. Β΄)
σελ. 52-61, σελ. 87-89, σελ. 109-130, σελ. 161-167, σελ.191-199, σελ. 212-214,σελ. 228- 238, σελ. 254-266,σελ. 463-474
v ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ(ΠΑΠΑΒΑΣΙΛΕΙΟΥ)

1. Φύση και περιβάλλον
2. Περιβαλλοντική εκπαίδευση: σκοποί, στόχοι, αρχές
3. Περιβαλλοντική εκπαίδευση: ιστορική πορεία – οι κυριότεροι σταθμοί
4. Περιβαλλοντικά υπεύθυνος πολίτης
5. Από το περιβάλλον στην αειφορία
6. Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη
7. Τυπική, μη τυπική και άτυπη περιβαλλοντική εκπαίδευση
 
8. Το παιδαγωγικό πλαίσιο της Εκπαίδευσης για το περιβάλλον και την αειφόρο ανάπτυξη
9. Διαθεματική προσέγγιση
 
10. Οι αξίες της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη
11. Θεματολογία περιβαλλοντικών προγραμμάτων στη Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
12. Δυσκολίες και προβλήματα στην οργάνωση και στην εφαρμογή προγραμμάτων στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη
13. Το αειφόρο νηπιαγωγείο του παρόντος και του μέλλοντος
Από το βιβλίο « ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΚΕΨΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ» σελ. 321-322, σελ. 345-369, σελ. 373-375,σελ. 391-412, σελ.417-418, σελ.435-490.
ή
« ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΕΙΦΟΡΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗ: ΝΕΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΙ» σελ. 49-66, σελ.71-93, σελ. 101-110, σελ. 124-125, σελ.167-169, σελ.206- 216, σελ.248-259, σελ. 312-322, σελ. 344-349, σελ. 466-471, σελ. 512-520, σελ. 575-577, σελ. 819-822.

v ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ(ΜΟΥΤΖΙΟΣ-ΡΕΝΤΖΙΟΣ)

Η ύλη του μαθήματος είναι οι σημειώσεις που δίνονται στη διάρκεια του
μαθήματος καθώς και το όποιο βιβλίο από τα προτεινόμενα επιλέξετε.
Όμως το μάθημα αυτό έχει υποχρεωτική εργασία, υποχρεωτικές παρουσιάσεις της
εργασίας και προφορική εξέταση.

v ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ(ΑΡΒΑΝΙΤΗ)

Τα κεφάλαια 1-3 από το βιβλίο της Νόβα Καλτσούνη.

v ΨΥΧΟΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΙΧΝΟΓΡΑΦΗΜΑΤΟΣ(ΞΑΝΘΑΚΟΥ)

Η ύλη είναι όλο το βιβλίο «Σχεδιάζοντας μια φανταστική οικογένεια».

v ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ(ΦΩΚΙΑΛΗ)

Η ύλη είναι οι σημειώσεις της διδάσκουσας που βρίσκονται στο university press.

v ΦΥΛΟ, ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΛΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 2 (ΓΚΑΣΟΥΚΑ)

Η ύλη είναι το σύνολο του βιβλίου «Κοινωνιολογία του λαϊκού πολιτισμού τόμος Β’».
v ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ:ΜΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ(ΣΤΑΜΑΤΗΣ)

·      Οι σημειώσεις του μαθήματος.(http://www.rhodes.aegean.gr/tepaes/didaskontes/stamatis/index.htm)
·      Θεματολογία:
1)    Μη λεκτική επικοινωνία: η έννοια, τα χαρακτηριστικά και ο ρόλος της στα ζώα και στον άνθρωπο
2)    Δίαυλοι επικοινωνίας: ακουστικός, οπτικός κ.ά. Ο ρόλος της εμφάνισης στη στάση και στη συμπεριφορά των ανθρώπων. Τύποι μη λεκτικής επικοινωνίας. Μη λεκτική διάσταση της τέχνης.
3)    Το ανθρώπινο πρόσωπο: εξέλιξη των εκφράσεων, αυθόρμητες και υποκριτικές εκφράσεις, χαρακτηριστικά του βλέμματος, οπτική επαφή
4)    Οι χειρονομίες, οι κινήσεις και οι στάσεις του σώματος
5)    Η συμπεριφορά στο χώρο: ζωτικός χώρος, διάταξη, προσανατολισμός και ατμόσφαιρα του χώρου
6)    Σωματική επαφή: μορφές και σημασία της σωματικής επαφής
7)    Αισθήσεις και επικοινωνία: όραση και ακοή
8)    Αισθήσεις και επικοινωνία: αφή, όσφρηση και γεύση
9)    Επικοινωνιακή Συμβουλευτική
10) Το ανθρώπινο πρόσωπο
11) Η μη λεκτική επικοινωνία και η ομιλία: μη λεκτικά ή παραγλωσσικά στοιχεία του λόγου
12) Η μη λεκτική επικοινωνία κατά τη διδασκαλία - Προγράμματα άσκησης της μη λεκτικής συμπεριφοράς – Άσκηση με μικροδιδασκαλία
13) Διαφυλικές και ηλικιακές διαφορές στη μη λεκτική συμπεριφορά

v ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ (ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ)
Η ύλη είναι τα κεφάλαια 1ο,2ο,4ο,5ο,6ο  από το βιβλίο «Γνώση και μάθηση στην εκπαίδευση».
v ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ Β΄ ΦΑΣΗΣ( ΣΚΟΥΜΙΟΣ)











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου