Σάββατο 12 Ιανουαρίου 2013

Ύλη χειμερινού εξαμήνου 2012-2013 για το Π.Τ.Δ.Ε

-->
ΥΛΗ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟΥ ΕΞΑΜΗΝΟΥ 2012-2013 ΓΙΑ ΤΟ Π.Τ.Δ.Ε



                                                        

 ΜΑΘΗΜΑ:  Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ Η ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ  (Διδάσκων : Kόκκινος)



ΥΛΗ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ



1.       Βουλή των Ελλήνων, Χρονολόγιο της Επανάστασης του 1821

2.       Ιστορία του νεότερου και σύγχρονου κόσμου, (Αθήνα 2002) Σελ. 135-267

(Το βιβλίο βρίσκεται στο φωτοτυπείο απέναντι από το Κάμειρος)

3.       Γιώργος Κόκκινος, Η σκουριά και το πυρ, Gutemberg, Αθήνα 2012

Α΄ Μέρος: Κεφάλαια 1,2,3,4

Γ΄  Μέρος : Ολόκληρο

4.        Παρουσίαση του βιβλίου του Allan Megill η οποία βρίσκεται αναρτημένη στο blog του κ. Κόκκινου στη διεύθυνση: http://giorgoskokkinos.blogspot.com

ΜΑΘΗΜΑ : ΛΑΟΓΡΑΦΙΑ-ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΛΑΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
- Μ. Γ. Μερακλής, Ελληνική Λαογραφία, εκδ. Οδυσσέας, Αθήνα 2004, σσ. 13-95, 131-220, 253-263, 285-359, 421-430.
- Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων. 


ΜΑΘΗΜΑ: Η ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΟΥ ΑΙΣΩΠΕΙΟΥ ΜΥΘΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
- Την "Εισαγωγή" του βιβλίου Θεόδωρος Μαυρόπουλος (επιμέλεια), Αισώπειοι μύθοι, εκδ. Ζήτρος, Θεσσαλονίκη 2005, σσ. 11-33.
- Το άρθρο (στην αγγλική γλώσσα) που βρίσκεται στο σύνδεσμο http://www.ccsenet.org/journal/index.php/res/article/view/10568/9409.
- Το φάκελο σημειώσεων που μπορείτε να προμηθεύεστε από το University Press.
- Τις σελίδες 13-31, 48-86, 94-100 και 123-128 της διδακτορικής διατριβής Γεώργιος Κατσαδώρος, Η διάχυση του αισώπειου μύθου στην Ευρώπη των μέσων χρόνων: Η περίπτωση του Odo of Cheriton, Aθήνα 2005, την οποία μπορείτε να βρίσκετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση: thesis.ekt.gr/thesisBookReader/id/21442#page/1/mode/2up.
- Τις σημειώσεις των πανεπιστημιακών παραδόσεων.

 

 ΜΑΘΗΜΑ:  ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ. ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΞΗ (Υποχρεωτικό)



                           Εξεταστέα  ύλη

Α΄   Θεωρία    

1.  Είδη κειμένων της Παιδικής Λογοτεχνίας. Σημειώσεις  (σελ. 1-36).

2.  Από το βιβλίο «Γεώργιος. Δ. Παπαντωνάκης ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΓΙΑ  ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΥΣ» οι σελίδες:

ü 23-30: ΕΙΣΑΓΩΓΗ.

ü 37-120: ολόκληρα τα κεφάλαια  Η ΕΓΚΥΡΟΤΗΤΑ Της ΒΙΟΓΡΑΦΙΑΣ ΚΑΙ ΔΟΜΙΣΜΟΣ

ü 130-134: 2. Ψυχαναλυτική προσέγγιση προσανατολισμένη στο συγγραφέα και 3. Ψυχαναλυτική προσέγγιση προσανατολισμένη στα κείμενα.

ü 138-141: Ψυχαναλυτική θεωρία και λογοτεχνική προσέγγιση (αρχή υποενότητας έως … σελ. 141: …ο θρίαμβος του καλού κατά του κακού) και

ü 396 (Ενότητα 4.3 Αφηγηματικά επίπεδα: Κριτήριο πρώτο: Η πράξη της αφήγησης) έως 403 (όχι η ενότητα 4.3.3. «Αντίσταση του αφηγητή στην ιστορία).

    3. Οι  σημειώσεις που κρατούσατε την ώρα των παραδόσεων (πολύ

    καλά).



Β΄  Κείμενα που διδάσκονται: 

1. Άλκη Ζέη. Μωβ ομπρέλα. Αθήνα: Κέδρος/Μεταίχμιο (οποιαδήποτε χρονολογία έκδοσης)

2. Νίτσα Τζώρτζογλου. Εδώ Σελήνη. Αθήνα: Κέδρος (οποιαδήποτε χρονολογία έκδοσης)

3. Μάνος Κοντολέων. Δομήνικος. Αθήνα: Πατάκης (οποιαδήποτε χρονολογία έκδοσης)

4. Μάνος Κοντολέων. Ο αδελφός της Ασπασίας. Αθήνα: Πατάκης (οποιαδήποτε χρονολογία έκδοσης)

5. Baum: Ο μάγος του Οζ. (οποιαδήποτε καλή έκδοση –όχι διασκευή-)

6. Tο παραμύθι  Κοκκινοσκουφίτσα (Υπάρχει στο University Press).





ΜΑΘΗΜΑ:     (Επιλογής)

ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ και ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

         Εξεταστέα  ύλη

1. Για όσους έχουν επιλέξει την πρώτη επιλογή από το Εύδοξος.

1.   Λογοτεχνία και Παιδική Λογοτεχνία  (Σημειώσεις)  Πολύ καλά οι πιο σημαντικές χρονολογίες. Από τις σημειώσεις οι σελίδες

ü 1-66   αποτελούν εξεταστέα ύλη. 

2.  Από το βιβλίο  Παπαντωνάκης, Γεώργιος ΚΩΔΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΣΕ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ. Αθήνα: Πατάκης, οι  σελίδες: 24-53.

3. Οι  σημειώσεις που κρατούσατε την ώρα των παραδόσεων.



2. Για όσους έχουν επιλέξει τη δεύτερη επιλογή από το Εύδοξος.

ü Λογοτεχνία και Παιδική Λογοτεχνία (Σημειώσεις)  Πολύ καλά οι πιο σημαντικές χρονολογίες. Από τις σημειώσεις οι σελίδες 1-66   αποτελούν εξεταστέα ύλη. 

2.  Από το βιβλίο  Γ. Παπαντωνάκης, Η. Αθανασιάδης, Μ. Καπλάνογλου, Δ. Πολίτης. ΟΙ ΙΔΕΕΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ. Αθήνα: Τόπος 2010, οι σελίδες 101-121 (Κεφ. τρίτο).

3.  Οι  σημειώσεις που κρατούσατε την ώρα των παραδόσεων.



3. Για όσους έχουν επιλέξει την πρώτη επιλογή από το Εύδοξος.

1.  Λογοτεχνία και Παιδική Λογοτεχνία (Σημειώσεις)  Πολύ καλά οι πιο σημαντικές χρονολογίες. Από τις σημειώσεις οι σελίδες 1-66   αποτελούν εξεταστέα ύλη.

2.  Από το βιβλίο  Παπαρούση Μαρία ΣΕ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ. ΑΦΗΓΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΕ ΠΕΖΟΓΡΑΦΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΤΟΥ 19ου ΚΑΙ ΤΟΥ 20ου  ΑΙΩΝΑ, οι σελίδες: 43-71 («Αφήγηση σε δεύτερο πρόσωπο. Μια ιδιαίτερη μορφή εσωτερικού μονολόγου. Η περίπτωση του μυθιστορήματος του Στρατή Τσίρκα Η Λέσχη»).

3.        Οι  σημειώσεις που κρατούσατε την ώρα των παραδόσεων.

Ο διδάσκων            

Παπαντωνάκης Γεώργιος



 Mάθημα: Εισαγωγή στη Σχολική Ψυχολογία (ΥΑ0008)( Τσεσμελή)


Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμμα το βιβλίο της Χατζηχρήστου, Χ.  (2011). 


1. Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.

2. Περίγραμμα μαθήματος (University Press).
3. Bιβλίο: Χατζηχρήστου, Χ. Γ. (2011). Σχολική Ψυχολογία. Αθήνα: Τυπωθήτω.
Κεφ. 1, 4 (υποκεφάλαια 1, 2.1, 4, 5,6,7,8), 5, 6 (υποκεφάλαια 1, 2, 3, 5, 6, 8), 7, 10, 12


Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμμα το βιβλίο του Νικολόπουλου, Δ.Σ. (2008). 



1. Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.

2. Περίγραμμα μαθήματος (University Press).
3.
Bιβλίο:  Νικολόπουλου, Δ.Σ. (2008). Σχολική Ψυχολογία. Εφαρμογές στο σχολικό περιβάλλον. Αθήνα: Tόπος.

Όλα τα κεφάλαια.



Mάθημα: Μαθησιακές Δυσκολίες και Δυσλεξία: Aξιολόγηση και Εκπαιδευτική Παρέμβαση.( Τσεσμελή)


Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμμα το βιβλίο του Πόρποδα, Κ.Δ. (2002). 



1. Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.
2. Περίγραμμα μαθήματος (University Press).
3. Bιβλίο:  Πόρποδας, Κ.Δ. (2002). Ανάγνωση. Πάτρα (αυτοέκδοση).

Κεφ.1.1.(1.1.1.-1.1.2.), 1.2. (1.2.1-1.2.3.), 2.2. (2.2.1-2.2.5), 4, 5, 7, 8, 9.



Για τους φοιτητές/-τριες που έχουν δηλώσει ως σύγγραμα το βιβλίο της Παντελιάδου, Σ. (2000). 


1. Σημειώσεις πανεπιστημιακών παραδόσεων.
2. Περίγραμμα μαθήματος (University Press).
3. Bιβλίο: Παντελιάδου, Σ. (2000). Μαθησιακές Δυσκολίες και Εκπαιδευτική πράξη. Τί & Γιατί; Αθήνα: Eλληνικά Γράμματα.
Κεφ. 1, 2, 3, 5, 6, 8, 11. 




                                                                        Η Διδάσκουσα
                                                                         Τσεσμελή Στυλιανή







ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:

Σημειώσεις μαθήματος





ΙΣΤΟΡΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ:

Το βιβλίο του Κ.Φιοραβάντες και μία εργασία για έναν καλλιτέχνη πάνω στην οποία θα εξεταστείτε κατά την προφορική εξέταση .

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ:

Α. Από το βιβλίο:

Green, Andy, Εκπαίδευση και Συγκρότηση του Κράτους. Η ανάδυση των 

εκπαιδευτικών συστημάτων στην Αγγλία, στη Γαλλία και στις ΗΠΑ, Επιστημονική Επιμέλεια: Π.Κιμουρτζής, Εισαγωγή-Μετάφραση: Π.Κιμουρτζής & Γλ. Μανιώτη, Gutenberg, Αθήνα 2010. 

τα κεφάλαια (1, 2, 4, 5 & 6): 

1. Η ανομοιογενής ανάπτυξη των εθνικών συστημάτων εκπαίδευσης

2. Οι κοινωνικές καταβολές των εθνικών συστημάτων εκπαίδευσης

4. Εκπαίδευση και κρατισμός στην ηπειρωτική Ευρώπη

5. Η περίπτωση των ΗΠΑ: εκπαίδευση, εθνότητα και αποκεντρωτικό κράτος

6. Η αγγλική εκπαίδευση και το φιλελεύθερο κράτος 

Β. Οι Σημειώσεις για το μάθημα*:

1. Χαραλάμπους, Δημήτρης Φ., «Εκπαιδευτική Πολιτική», σ. 228-232. 

2. Σταμέλος, Γιώργος, Εκπαιδευτική Πολιτική, Εκδόσεις Διόνικος, Αθήνα 2009, σ. 21-44 & 45-68. 

[Τα κεφάλαια 1 & 2 (1. «Ιστορική ανάπτυξη της Εκπαιδευτικής Πολιτικής, διεθνώς και στην Ελλάδα: μία ανάγνωση ως τη δεκαετία του ΄80» & 2. «Η Εκπαιδευτική Πολιτική διεθνώς και στην Ελλάδα: τα τελευταία χρόνια, μία ανάγνωση»]

3. Σταμέλος, Γιώργος – Βασιλόπουλος, Ανδρέας, Ευρωπαϊκή Εκπαιδευτική Πολιτική. Συγκρότηση, Θεματολογία, Μεθοδολογία υλοποίησης, Επιδράσεις στην ελληνική εκπαίδευση και κατάρτιση, Μεταίχμιο, Αθήνα 2004, σ. 45-147. 

7. Κλάδης, Διονύσης, "Η Κοινωνική Διάσταση της διαδικασίας της Μπολόνια και η πορεία  από την Μπολόνια στην Πράγα και από την Πράγα στο Βερολίνο", στο: Γράβαρης, Διονύσης Ν. – Παπαδάκης, Νίκος, Εκπαίδευση και Εκπαιδευτική Πολιτική. Μεταξύ κράτους και αγοράς, Σαββάλας, Αθήνα 2005, σ. 177-184. 

ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ: 

Σημειώσεις μαθήματος που βρίσκονται στο site του ΠΤΔΕ 

www.pre.aegean.gr-> Εργαστήρια Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών.


ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ :

Οι σημειώσεις του μαθήματος ειδικής αγωγής που βρίσκονται στο moodle

ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ :

α.Για τους φοιτητές που έχουν επιλέξει το βιβλίο του Π. Διαμαντόπουλου (2002) με τίτλο «Σχολική Παιδαγωγική –Θεωρία του Σχολείου»,Εκδόσεις Παπαζήση, Τόμος Α΄, Αθήνα, τα παρακάτω κεφάλαια:
Από το πρώτο κεφάλαιο το υποκεφάλαιο: 5
Το πέμπτο κεφάλαιο ολόκληρο.
Από το έκτο κεφάλαιο τα υποκεφάλαια:1 ,2,3 και 4.
Από το έβδομο κεφάλαιο τα υποκεφάλαια;1,4 και 5.
Από το όγδοο κεφάλαιο τα υποκεφάλαια:1,2,3,4 και 6.


Το ένατο κεφάλαιο ολόκληρο.
Το δέκατο κεφάλαιο ολόκληρο.
β. Για τους φοιτητές που έχουν επιλέξει το βιβλίο του Ι. Πυργιωτάκη (2011) με τίτλο «Εισαγωγή στην Παιδαγωγική Επιστήμη»,1η Έκδοση, Εκδόσεις Πεδίο ,Αθήνα, τα παρακάτω κεφάλαια:
Από το κεφάλαιο 1 τα υποκεφάλαια: 1.2.,1.3.,1.4.
Από το κεφάλαιο 3 τα υποκεφάλαια: 3.2. και 3.3.
Από το κεφάλαιο 4 τα υποκεφάλαια: 4.1.,4.2.,4.3. και 4.4.3.
Από το κεφάλαιο 5 τα υποκεφάλαια: 5.1. και 5.2.1.
Από το κεφάλαιο 6 τα υποκεφάλαια: 6.1.,6.2.,6.3.,6.4.,6.5.,6.6.,6.7.,6.8.



ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ:

Σημειώσεις Μαθήματος 

ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ:

Σημειώσεις μαθήματος

ΑΓΓΛΙΚΑ Ι  Σημειώσεις Μαθήματος

ΑΓΓΛΙΚΑ ΙΙΙ Σημειώσεις Μαθήματος 

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΗΝ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗ :

Το βιβλίο του Κ.Φιοραβάντες και μία εργασία για έναν καλλιτέχνη πάνω στην οποία θα εξεταστείτε κατά την προφορική εξέταση.



ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ



Α. ΜΕΡΟΣ: ΘΕΩΡΙΑ

Σημειώσεις (στο moodle):
Α. ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ: 1. Το αντικείμενο. 2. Οι κλάδοι.
Β. ΕΠΙΠΕΔΑ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ
Γ. ΚΟΜΒΙΚΕΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
1. Συγχρονία και διαχρονία
2. Το Γλωσσικό Σημείο και τα χαρακτηριστικά του
3. Παραδειγματικές και Συνταγματικές σχέσεις
4. Η έννοια και τα είδη της γραμματικής
Δ. ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ.
1. Παραδοσιακή Γραμματική (ρυθμιστική)
2. Ιστορικοσυγκριτική γραμματική.
3. Γενετική- Μετασχηματιστική Γραμματική
4. Ευρωπαϊκός δομισμός: η δομολειτουργικη θεωρία
4.1. Η λειτουργική σύνταξη
4.2. Επικοινωνιακή θεώρηση: η έννοια της επικοινωνίας

Από το εγχειρίδιο: Χρηστίδης, Α.Φ (επιμ.). 2001. Εγκυκλοπαιδικός Οδηγός για τη Γλώσσα. Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, Θεσσαλονίκη. Και σε ηλεκτρονική μορφή από την Πύλη για την ελληνική γλώσσα:
http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html
1. Η γέννηση της γλώσσας. Θεοδωροπούλου Μαρία, σελ.22-26. Διαθέσιμο και στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_a2/index.html
2. Η γλωσσική αλλαγή. Κική Νικοφορίδου, σελ. 40-44. Διαθέσιμο και στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_a6/index.html
3. Η νέα ελληνική γλώσσα και η ιστορία της (περιληπτικά). Α.Φ. Χριστίδης, σελ. 149-154. Διαθέσιμο και στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_d1/index.html
4. Γραμματισμός. Βασιλική Μητσικοπούλου, σελ. 209-213. Διαθέσιμο και στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_e1/index.html
5. Κειμενικοκεντρική προσέγγιση και γλωσσικό μάθημα. Τριανταφυλλιά Κωστούλη, σελ. 230-233. Διαθέσιμο και στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_e5/index.html
6. Μαθησιακές δυσκολίες και σχολική αποτυχία. Γρηγόρης Αμπατζόγλου, σελ. 297- 300. Διαθέσιμο και στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_g1/index.html
7. Γλωσσική ποικιλία, Ρέα Δελβερούδη, σελ. 54-57. Διαθέσιμο και στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_a9/index.html
8. Το γλωσσικό λάθος, Μαρία Θεοδωροπούλου & Γιώργος Παπαναστασίου, σελ. 199-202. Διαθέσιμο και στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_d11/index.html
9. Γλώσσα και ορθογραφία, Γιώργος Παπαναστασίου, σελ. 194-8. Διαθέσιμο και στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_d10/index.html
10. Η απόκτηση της γλώσσας, Δήμητρα Κατή, σελ. 27- 30. Διαθέσιμο και στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
http://www.greek-language.gr/greekLang/studies/guide/thema_a3/index.html



Β. ΜΕΡΟΣ: ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ
Από το εγχειρίδιο: Κλαίρης, Χ., Μπαμπινιώτης, Γ. (2005). Γραμματική της Νέας Ελληνικής. Δομολειτουργική – Επικοινωνιακή. Αθήνα: Κέντρο Λεξικολογίας.
Α. Το όνομα της Νέας Ελληνικής: 3. Συνδυαστικότητα του ονόματος (σ. 12-16) 5. Αριθμός (σ. 28-41 /ανάγνωση), 6. Πτώσεις (σ. 42-54), 7. Το φυσικό και γραμματικό γένος (σ. 55—74), 8. Σχηματισμός των ονομάτων (σ. 75-106).
Β. Τα ονοματικά στοιχεία της Νέας Ελληνικής: εισαγωγή (σ. 109-121).
Γ. Το ρήμα της Νέας Ελληνικής: 2. Το ρηματικό σύστημα (συνδυαστικότητα του ρήματος, ρηματικός χρόνος, ποιόν ενεργείας, τροπικότητα), σ. 433-492, 3. Ο πυρήνας του μηνύματος: η συνδετική σύνταξη (σ. 555-566), 4. Οι μετέχοντες: το υποκείμενο (σ. 589-605), το αντικείμενο (σ. 606-638).
Δ. Τα επιρρηματικά στοιχεία: ΕΙΣΑΓΩΓΗ: σ. 733-748, η συνδυαστικότητα του επιρρήματος (σ. 888-898).



ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ

1)Ο Φάκελος σημειώσεων του καθηγητή κ. Καραμούζη με τίτλο: «Θρησκειολογία».

2)Από το βιβλίο του κ. Μ. Μπέγζου, ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΟΛΟΓΙΑ, Εκδόσεις Γρηγόρη, τα Κεφάλαια: V) Ιουδαϊσμός, VI) Χριστιανισμός, VII) Ισλάμ, XVI) Διαθρησκειακός Διάλογος.


Ο ΔΙΔΑΣΚΩΝ :  Πολύκαρπος Καραμούζης



οικογένεια και μαΘησιακές δυσκολίες (Τσαμπαρλή)

έρευνα.



"Θεωρητική Προσέγγιση της Οικογένειας" (Τσαμπαρλή)

α. σημειώσεις που θα βρείτε στο φωτοτυπικό απέναντι από "Κάμειρος"

Β. σελ. 1-60 από το βιβλίο " Ψυχαναλυτική Προσέγγιση της Οικογένειας" εκδ. Παπαζήση.

«Πληροφορική Νέες τεχνολογίες και εκπαίδευση» (Τσολακίδης)

WORD, EXCEL, POWERPOINΤ, BLOGS 

Υπάρχουν σημειώσεις στο SITE



Εκπαίδευση Μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες  και Αναπηρίες (Τσιμπιδάκη)

Σημειώσεις στο moodle.



"Εισαγωγή στις Βασικές Έννοιες της Παιδαγωγικής και της Παιδαγωγικής των Μέσων"


Tα κείμενα προς μελέτη για την εξεταστική είναιτα εξής:


 Απότο  Kron, F. (2012) Σοφός, Α. (Επιμλ). Βασικές Γνώσεις ΠαιδαγωγικήςΕπιστήμης. Αθήνα: ΙΩΝ



Κεφάλαια:

Πρόλογος Επιμελητή

Κεφάλαιο 1 (ολόκληρο)

Κεφάλαιο 2  (ολόκληρο)

Κεφάλαιο  4 (ολόκληρα υποκεφάλαια 4.1, 4.3, και 4.5)

Κεφάλαιο  5 (ολόκληρο υποκεφάλαιο  5.2)



Από τα αρχεία που έχουν αναρτηθεί στο Moodle (http://moodle.aegean.gr/ ):

  Μεθοδολογία δημιουργίαςΒιντεοδιαλέξεων

Μεθοδολογία δημιουργίας Δοκιμασιών

Εκπαίδευση στα Μέσα και Κατηγορίεςστόχων του μιντιακού γραμματισμού και ικανότητας

Παιδαγωγική αξιοποίηση κινηματογραφικής ταινίαςκαι βίντεο στην εκπαιδευτική διαδικασία





Η διαδικασία εγγραφής είναι η ακόλουθη:



1.Πληκτρολογήστε την ακόλουθη διεύθυνση http://moodle.aegean.gr/

2.Κάνετε κλικ στο «Είσοδος»

3.Τοποθετείστε του κωδικούς του πανεπιστημίου και πατήστε «ΟΚ»

4.Πηγαίνετε στα «Μαθήματα»

5.Εντοπίστε από τη λίστα και κάνετε κλικ στο «Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης»

6.Επιλέξτε κάνοντας κλικ από τη λίστα που εμφανίζεται το μάθημα στο οποίο θέλετε ένα έχετε πρόσβαση

Για το υποχρεωτικό «Εισαγωγή στις βασικές έννοιες της παιδαγωγικής και της Παιδαγωγικής των Μέσων» βάλτε το εξής Κλειδί μαθήματος:

mediaeducation2012_2013



Για την αξιολόγηση θα ληφθεί υπόψη η γραπτή εργασία που εκπονήθηκε ατομικά ή ομαδικά (40% επί της συνολικής βαθμολογίας) και η ατομική επίδοση κατά τις γραπτές εξετάσεις (60% επί της συνολικής βαθμολογίας). Όποιος/α δεν έχουν αναλάβει θέμα γrαπτής εργασίας, μπορεί να επικοινωνήσει με τον διδάσκοντα: lsofos@aegean.gr



Οι εξετάσεις πραγματοποιούνται μεκλειστά βιβλία, σύμφωνα με την πλειοψηφική επιθυμία των φοιτητών.

 Η παράδοση των εργασιών  γίνεται ως εξής:



Η παραδοτέα εργασία απαρτίζεται από 3μέρη και συνεπώς θα πρέπει να την παραδώσετε σε ένα CD στο γραφείο μου το αργότερο μέχρι και τις 14/1/2013:

         1.       Μια σύντομη εισήγηση σε μορφή βιντεοδιάλεξης(περίπου 10 λεπτών).

Ένα σύντομο κείμενο 4-6 που θα παρουσιάζει με συμπαγή τρόπο (δηλαδή αποφεύγετε περιττές πληροφορίες και αυτονόητα, όπως οιΝΤ έχουν διεισδύσει...... Επικεντρωθείτε στα σημαντικότερα πληροφοριακά πακέτα που θα πρέπει να εξαγάγετε και να πληροφορείστε μέσω της βιντεοδιάλεξης (Arial11, μονό διάστημα). Πρέπει να τοποθετείτε παραθέματα, π.χ. Piaget 1986, σ. 8.και το τέλος να υπάρχει η σχετική βιβλιογραφία. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μια από τις τρεις προτεινόμενες δομές. Το κείμενο αυτό αποτελεί παράλληλα τη βάση για την υλοποίηση της βιντεοδιάλεξης.

Δημιουργία δοκιμασιών (ασκήσεις) διαφορετικών μορφών (4-6), π.χ. σύντομης ανάπτυξης, κενών, πολλαπλής επιλογής, αντιστοίχισης ,σωστού λάθους. Για την τελική διαμόρφωση των δραστηριοτήτων θα πρέπει να μελετήσετε το αρχείο που βρίσκεται στο Moodle «Μεθοδολογία Δημιουργίας Δοκιμασιών»

Λοΐζος Σοφός



«Περιβαλλοντικά Ζητήματα» Λιαράκου



Τα περιβαλλοντικά προβλήματα και τα αίτιά τους

Κλιματικές αλλαγές (φαινόμενο του θερμοκηπίου)

Μη ανανεώσιμοι φυσικοί πόροι ενέργειας

Ανανεώσιμοι φυσικοί πόροι ενέργειας και ενεργειακή αποδοτικότητα

Ρύπανση του αέρα (απώλεια του όζοντος, νέφος)

Το ζήτημα της τροφής

Απορρίμματα

To ζήτημα του νερού

Βιοποικιλότητα – η αειφορία των ειδών άγριας ζωής





«Το θεωρητικό πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης» Λιαράκου



Βασικές έννοιες: φύση, περιβάλλον, οικολογία, αειφορία/αειφόρος ανάπτυξη

Ιστορική εξέλιξη    

Σχέσεις ανάμεσα στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη

Στόχοι

Αρχές – Χαρακτηριστικά

Ενσωμάτωση στα εκπαιδευτικά συστήματα






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου